Träningsskor - Utbruten

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 762

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vilka skor tränar du crossfit i @Trollunge? Jag har kört i mina vanliga Asics-löparskor hittills, men börjar känna att det kanske vore passande med ett par som är lite mindre uppbyggda och sådär. Vill dock helst inte lägga mer än 5-600 kr eftersom det ju faktiskt inte är något som jag direkt behöver...

Är det någon annan som har input på skor som funkar att både lyfta och springa (men mest lyfta) i så tar jag hemskt gärna emot det också!

Vilka skor tränar du crossfit i @Trollunge? Jag har kört i mina vanliga Asics-löparskor hittills, men börjar känna att det kanske vore passande med ett par som är lite mindre uppbyggda och sådär. Vill dock helst inte lägga mer än 5-600 kr eftersom det ju faktiskt inte är något som jag direkt behöver...

Är det någon annan som har input på skor som funkar att både lyfta och springa (men mest lyfta) i så tar jag hemskt gärna emot det också!

Jag kör crossfit och gymträningen i ett par Nike Metcon! Är sjukt nöjd!
Dom är stabila och funkar ypperligt till det jag vill ha dom till! Inga problem att springa i dom de kortare sträckor man springer under vissa pass men skulle inte använda dom om jag ska ut och enbart springa! 😄 enda är väl att dom är lite över din budget, runt 1000 kr kostar dom!

Jag kör crossfit och gymträningen i ett par Nike Metcon! Är sjukt nöjd!
Dom är stabila och funkar ypperligt till det jag vill ha dom till! Inga problem att springa i dom de kortare sträckor man springer under vissa pass men skulle inte använda dom om jag ska ut och enbart springa! 😄 enda är väl att dom är lite över din budget, runt 1000 kr kostar dom!
Åh, tack för tipset! Jag anade att min tilltänkta budget skulle vara alltför snål, och känner jag mig själv rätt lär det sluta med att jag lik förbaskat lägger det dubbla ändå... Investering i hälsan osv :angel:

Idag har jag sådär ont som man bara får av första hårda träningspasset efter en längre tids vila. Tror aldrig att jag haft såhär ont i så många olika armmuskler samtidigt faktiskt. Men det är härligt att få en påminnelse om hur roligt jag hade igår varje gång jag rör så mycket som ett finger :D

Åh, tack för tipset! Jag anade att min tilltänkta budget skulle vara alltför snål, och känner jag mig själv rätt lär det sluta med att jag lik förbaskat lägger det dubbla ändå... Investering i hälsan osv :angel:
Man kan ju försöka att köpa när det släpps säsongens färger/nya modell osv och köpa föregående då dessa brukar reas ut har jag sett! Då kommer man ju iaf undan lite billigare och man behöver ju inte den senaste färgen/modellen 😄 tror jag har de som heter 3!

Man kan ju försöka att köpa när det släpps säsongens färger/nya modell osv och köpa föregående då dessa brukar reas ut har jag sett! Då kommer man ju iaf undan lite billigare och man behöver ju inte den senaste färgen/modellen 😄 tror jag har de som heter 3!
Ja det var ju smart förstås! Tack för hjälpen! :)

Jag har ett par Reebok Crossfit Nano (6.0 tror jag?) som jag lyfter i. De är ju, som namnet inte så diskret antyder, gjorda för just crossfit :D Tycker de funkar suveränt, platta och stabila men inte stumma. Tror jag köpte mina för typ 600-700 kr för några år sen, det har väl kommit nyare modeller sen dess förstås.

Sen behöver och behöver, men jag tror du kommer få mycket nytta av ett par icke-dämpade skor att lyfta i! :)

Jag har ett par Reebok Crossfit Nano (6.0 tror jag?) som jag lyfter i. De är ju, som namnet inte så diskret antyder, gjorda för just crossfit :D Tycker de funkar suveränt, platta och stabila men inte stumma. Tror jag köpte mina för typ 600-700 kr för några år sen, det har väl kommit nyare modeller sen dess förstås.

Sen behöver och behöver, men jag tror du kommer få mycket nytta av ett par icke-dämpade skor att lyfta i! :)
Ja Reebok är ju ett annat märke att spana på. Bra att ha koll på modeller från olika märken så ökar chansen att fynda! :D Och ja, det är förmodligen en sådan där sak som jag nu tänker att jag inte riktigt behöver, men som jag kommer att undra hur jag levde utan när jag sedan får hem och börjar använda dem! Jag har dock nyss köpt en ny mobil för alldeles för mycket pengar, så Projekt Skor får vänta till nästa löning!

Puttar upp tråden för tips om bra skor för löpning/PW :)

Kikat på och provat;
Asics Gel Quantum 360 Knit 2
Asics w gel flux 5
Asics GT-1000 7

Överpronerar lite men inte så mycket att pronationsskor är ett måste utan jag kan välja vilka som är skönast. Dessa tre föll mig i smaken allihopa dock har dom alla olika dämpning så tänkte höra om någon har erfarenhet av dessa och har nån åsikt om dom?

Kikat på och provat;
Asics w gel flux 5
Asics GT-1000 7

Överpronerar lite men inte så mycket att pronationsskor är ett måste utan jag kan välja vilka som är skönast. Dessa tre föll mig i smaken allihopa dock har dom alla olika dämpning så tänkte höra om någon har erfarenhet av dessa och har nån åsikt om dom?
Jag har Asics GT-1000 5 (alltså den förrförra modellen) och har varit väldigt nöjd med dem! Nu, efter två år, har de dock börjat gå sönder lite i tån men så har jag använt dem väldigt flitigt också. Jag löptränar i och för sig inte så mycket, men har använt dem som allround-skor till både styrketräning, power walks, kortare löprundor (<5 km) och på gruppass och tycker att de funkat jättebra till alltihop! Överpronerar också lite, och fick dessa rekommenderade för mig efter att ha testat en massa olika par på en löparbutik.

Jag kan ju för övrigt uppdatera tråden med att jag till slut köpte ett par Reebok Crossfit Nano 7 och är mycket nöjd med dem! Det blev 7:an och inte 8:an p.g.a snål och såg ingen anledning att köpa de allra nyaste :p

Kikat på och provat;
Asics w gel flux 5
Asics GT-1000 7

Brukar du trivas med pronationsstöd? Även om du "kan" ha utan så är det ju stor skillnad liksom. När jag har neutrala skor (till vardags) slits de alltid väldigt mycket på insidan (eller "säckar ihop" liksom, om man kollar på dem bakifrån).

Jag har inte använt GT-1000 men däremot GT-2000 serien i många år. Med tanke på lite överpronation skulle jag valt GT-1000 av de du nämner.

Brukar du trivas med pronationsstöd? Även om du "kan" ha utan så är det ju stor skillnad liksom. När jag har neutrala skor (till vardags) slits de alltid väldigt mycket på insidan (eller "säckar ihop" liksom, om man kollar på dem bakifrån).

Jag har inte använt GT-1000 men däremot GT-2000 serien i många år. Med tanke på lite överpronation skulle jag valt GT-1000 av de du nämner.

Mina förra (Nike max moto 8) hade pronationsstöd och dom gillade jag. Fötterna växte sig dock ur dom på något vis eller så krymte dom i regnet för sen blev dom för små en dag plötsligt. Annars hade jag fortfarande haft dom som andrapar.

Nu har jag ett par Adidas Ultraboost sen 1 år tillbaka som jag trivs med (googla adidas - Ultra Boost Stable - Rosa/Blå så kommer min sko upp). Dom är i bra skick så kommer fortsätta användas flitigt men behöver ett par till att varva med och vill prova något nytt.

Kollade skorna jag kör träning inomhus med och dom är också pronationsskor så antar jag trivs med det då :p
(Adidas Response Stability 4 dam så hittar man dom på google).

Ska förbi affären idag och prova dom igen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 174
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Nu får jag leta långt bortom allmänt vetande, så vart bättre än på Buke? :) Jag tror att det har diskuterats tidigare här av mig men i... 2
Svar
27
· Visningar
3 101
Senast: Aliche
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 809
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 985
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka