Träningsleksak...

ino_124

Trådstartare
Vad har ni för träningsleksak?
Jag har en Jack Russell som jag ska börja träna med och kan inte bestämma mig vad jag ska ha träningsleksak. Har köpt två saker som inte är nått bra. Först en boll med snöre, det funkar inte för hon tar inte tag i bollen utan tycker den är äcklig. Möjligtvis snöret men det funkar liksom inte. Sen har jag köpt en stor tross för jag tänkte att det gillar hon ju och den har funkat bra men den går ju inte att ha i fickan och är ganska opraktisk.

Så två kriterier, grabb vänlig och går att ha i fickan. Så fram med förslag.

Sv: Träningsleksak...

Vad har ni för träningsleksak?
Jag har en Jack Russell som jag ska börja träna med och kan inte bestämma mig vad jag ska ha träningsleksak. Har köpt två saker som inte är nått bra. Först en boll med snöre, det funkar inte för hon tar inte tag i bollen utan tycker den är äcklig. Möjligtvis snöret men det funkar liksom inte. Sen har jag köpt en stor tross för jag tänkte att det gillar hon ju och den har funkat bra men den går ju inte att ha i fickan och är ganska opraktisk.

Så två kriterier, grabb vänlig och går att ha i fickan. Så fram med förslag.

Jag har en "trasa" el. en bomullsknut som det heter. Funkar bra, men har också en boll med ett snöre.

En gammal strumpa med knut på bode få platts i fickan och vara grabbvänlig för en liten vovve.

Här används tennisboll på snöre flitigt. Det är Rådis absoluta favorit, och den funkar bra som belöning både vid kontaktövning, linförighet, belöning efter stanna kvar, sökföremål osv.

Har du försökt träna upp hundens föremålsintresse? Har JR vanligtvis stort föremålsintresse? Går det att stimulera med jaktlek?

Min får ha vanten som träningsleksak, han har aldrig lekt med någonting tidigare men under vintern blev han som galen om han får mattes vante (viktigt att det är min). Han biter inte utan kastar bara upp den i luften och bär den.. :love:

Vi använder en tennisboll när vi kör agility, och ett godsedjur när vi kör "lydnad", eller ja, vanlig träning. :bump:

Jag tränar också en JR just nu, inte min egen. Kan inte direkt påstå att jag saknar en träningsleksak. Fast det kanske mest är en smaksak. Men då kan jag i alla fall aldrig glömma den. ;)

Köp nåt i läder!
Mina hundar blir som tokiga när vi tränar och jag har en läderkampleksak :love:

Kolla på-
:
Satchmos.se
jamihundsport.se (leta efter "Rånny Råtta", den e superpoppis :idea:)

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 471
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 915
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: geting
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025

Hästrelaterat