träningsläger!

Milosari

Trådstartare
någon som varit på ett sådant? jag fick plötsligt en sån lust att åka iväg (till våren). måste man vara på elitnivå för att ha något utbyte av dem? eller räcker det med att man är lite halvt på väg? någon som kan tipsa om något bra? tänker främst på lydnad, men även nybörjarspår/sök är intressant.
 
Sv: träningsläger!

någon som varit på ett sådant? jag fick plötsligt en sån lust att åka iväg (till våren). måste man vara på elitnivå för att ha något utbyte av dem? eller räcker det med att man är lite halvt på väg? någon som kan tipsa om något bra? tänker främst på lydnad, men även nybörjarspår/sök är intressant.

Om det bara var folk i Elitnivå som fick komma på träningsläger.. vad ska dom där och göra? :D Nej, men skämt o sido. Jag har varit på flera träningsläger. Det är det som funkar bäst för oss. 2-3 dagar med hård träning, istället för 1 timme i veckan.

Man kommer med den kunskap och erfarenhet man har :bow:
 
Sv: träningsläger!

Jag har varit på ett par läger och det som varit avgörande för hur lyckat lägret blev är instruktörerna och inställningen hos övriga deltagare. Du behöver inte vara SM-mästare för att åka, men det är en fördel om du kan hamna i en grupp där alla ligger på ungefär samma nivå, men också att det då finns flera grupper så att hela lägret är blandat.

Så åk iväg du. Det är riktigt roligt.
 
Sv: träningsläger!

tåme? det låter väldigt lapplänskt... hur mycket är en slant och när är det? och vad är det?
 
Sv: träningsläger!

Ska på 1veckas seminarium/kurs till våren.

Ska även på några helg seminarium som jag ringde i kväll o boka mig till.
Det är alla kategorier på nivåerna på dom jag varit på.
 
Sv: träningsläger!

ja...? får man låna dom? snälla... :D

Mjaaaaaaaa, tveksamt! :rofl:

Försök hitta tränare som folk rekommenderar, då de som har samma hundhantering och uppfattning så att det inte uppstår några problem. Inte så kul om du staplar in på en plan med din klicker i handen och möts av en tränare med elhalsband i handen. Nej, men du förstår vad jag menar :D
 
Sv: träningsläger!

haha men det hade väl varit roligt ;). fast jag tror att vi är ganska likartade inom "min" gren.

grejen är den att jag genom en serie omständigheter har förlorat kontakten med mitt gamla träningsgäng, och därigenom också möjligheten till "kontakter". jag har aldrig sett några annonser eller liknande för träningsläger här nere. jag har förstått att det är populärt med kennelläger, men den möjligheten är ju utesluten. eller kan man komma som en utböling?

de "läger" (snarare tvådagarsseminarier) jag varit på har jag själv lekt instruktör på, och nu vill jag prova något nytt och bara koncentrera mig på mig själv och min hund. ett par föreläsningar har jag också hunnit med, men jag vill ha lite praktik också.

så nu vill jag ha namn, platser och tidpunkter!
 
Sv: träningsläger!

Varför är du inte på msn? OM du varit det så KANSKE du skulle kunna få något namn... :angel:
 
Sv: träningsläger!

vänta en stund så ska jag försöka fixa det (om jag klarar det ska jag banne mig skriva till superdatakunskaper på mitt CV)...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
979
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 631
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 078
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp