Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wingil

Vad kan man träna medans man är gravid? Är i v 32. Typ något som inte sliter så mycket då jag har ont i svank och höft men vill hålla igång..
Och vad kan man träna när bebis kommer ut för att få tillbaka kondis mm?

Sv: Träning

simning borde väl vara optimalt?
promenader då bebbe kommer ut.... första månaderna i alla fall sen kanske man kan börja med styrke osv.....?

Simning är bra, och ja, det finns baddräkter för gravida. Annars är promenader bra både i slutet av och efter graviditeten.

Är i v.29 och min sjukgymnast sa till mig att rida :) .
Har problem med foglossning och hon påstod att det var bland det bästa för hela bäckenet!

Men ta kontakt med en sjukgymnast och fråga om råd så får du säkert en massa tips!

Jag har gått på vattengympa fram tills nu V36 (då kursen slutade :cry: ), det har verkligen varit jätteskönt, special vattengympa för gravida. Vi har även fått avslappning och lärt oss att andas rättt inför förlossning. Jag är 100%positiv och kan varmt rekomendera detta!!

Är inte gravid själv, men vet att det finns yoga för gravida! Kolla om du kan hitta något sånt där du bor, det låter iallafall helt underbart! :bow:

Om man själv någonsin blir befruktad är det lätt något jag ska testa! :banana:

Jag ska rida så länge jag kan *hoppas på länge*, sedan börja simma, ta promenader och lite allmänt så.
Har inte kommit så långt än v 21 än så länge fungerar ridning helt ok och tävlade hoppning 70 cm förra helgen så...

Jag höll på med mina "vanliga" motionsformer, dvs ridning, stalljobb och hundpromenader, både under och efter graviditeten.

Om du inte får ont av det är cykling bra.

Och det funkar jättebra med stor mage i bikini. Låt folk titta!!! Jag köpte en underdel på Lindex för gravidmage - den kommer även funka när jag är "normal" igen - och en vanlig överdel (det är så bra nu för tiden när de säljer delarna var för sig).

Och efter förlossningen är väl barnvagnspromenader det som lockar mest i början. Därefter kan man ju börja träna som vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka