Sv: Träning & Tävling 2011
Jag har en hatt i barnstorlek! Passar utmärkt till oss med små huven
, dessutom är dom mycket billigare, köpte en stetson för ca. 300kr
. Så det är nästan bara fördelar med barnhattar, det enda negativa är att det kan vara svårt att hitta hatten man vill ha, alla är typ rosa eller har konstiga brätten eller mönster på sig
Annars ska jag och Katie ut på våran tävlingsdebut för säsongen nu till helgen på Hanaskede
blir skitnervös bara jag tänker på det!! Har precis kommit igång efter att ha varit barnledig från hästar i 1 1/2 år, så vi är ju inte direkt på topp
Vi ska vara med i horsemanship w&t, trail w&t och trail D, ska bli spännande, fast jag förstår inte riktigt vad dommaren tänkte när hon gjorde mönstern, dom är betydligt svårare än E/D-nivå tycker jag, bland svårigheterna på trial mönstret finns galoppfattning från stillastående över en bom, galoppbommar på böjt spår med olika avstånd mellan bommarna, avsaktning från galopp till trav drekt in på 4 serpentiner i trav, från sidepass, där man inte får gå över bommen för att börja sidepassen direkt in i backmomentet där man heller inte påbörjar backningen innanför bommarna. Vi får se om vi tar oss helskinnade igenom denna bana! Men det ska i alla fall bli kul att komma ut på tävling igen
.