Träning på tysk ponnyridskola

Marna

Trådstartare
Hej,

läser lite tyska hästtidskrifter och har just läst en artikel om hur man på en ponnyridskola lär barnen säkerhet i hanteringen

- samt följande lite kul? idé för att lära barnen kroppsmedvetenhet och balans.

Före ridlektionen, vid uppvärmningen leds ponnyerna med barnen (rider med eller utan sadel) på volt runt ridläraren som "beväpnat" sig med "mjukisdjur" (leksaksdjur av plysch då). Barnen får då ha uppmärksamheten på ridläraren som kastar ett mjukisdjur till någon av ryttarna som då blixtsnabbt ska försöka fånga det och sedan kasta det tillbaka (fortfarande förhoppningsvis kvar på ponnyryggen) till ridläraren. Efter en liten stunds träning får alla barnen behålla sitt mjukisdjur och bombardera ridläraren med mjukisdjur, alla skrattar och har hur kul som helst!

Rätt så säkra ponnyer får man förmoda. Vad tycks?

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: ameo
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 370
Ridning Har fått ett litet problem sista månaderna. Har en liten tjej (6 år) som rider en av mina ponnier. Tjejen är jätteduktig för sin ålder...
Svar
18
· Visningar
3 606
Senast: -Remont-
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 247
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar