Träning inför visning

M

morris50

var kan man få hjälp med att träna sin häst inför visning och var bokar man någon som kan visa hästen? Vill ju inte göra bort hästen för att man själv kan för lite:crazy:
vad brukar det kosta med träning/Visning/ mm
Visas ston och hingstar samtidigt?

Sv: Träning inför visning

var kan man få hjälp med att träna sin häst inför visning och var bokar man någon som kan visa hästen? Vill ju inte göra bort hästen för att man själv kan för lite:crazy:
vad brukar det kosta med träning/Visning/ mm
Visas ston och hingstar samtidigt?

Ja man kan anlita tränare att visa & träna hästen.
På de olika bedömningarna som hålls visas hingstar/ston/valacker var för sig.
Där kan du välja en totalbedömning med visning & exteriörbedömning men kan ven välja att bara exteriörbedöma hästen vilket gör att den såklart inte har chans att få en hyffsad totalpoäng.
Olika tränare finns bl.a på SIFs hemsida & många instruktörer & ryttare visar hästar även om de inte är utbildade c eller b tränare på pappret.

Hingstar brukar vara dyrare än ston att ha i träning men beroende på hur mkt du vill satsa på din häst så brukar först tränaren vilja ha hästen 2-1 månader för träning innan visning & vissa tar emot hästen ngn månad för att bestämma sig om de öht tar på sig att visa hästen.
Vissa visar hästen i vilket fall som helst medan andra enbart tar på sig mkt talangfulla/lovande hästar.
Man får räkna med minst 4500-7000/månad för att ha hästen hos tränare.

Sedan kostar det att vara med på själva bedömningen men inte i närheten så mkt som själva träningen av hästen kostar.
Du kan hitta det mesta samt var de olika bedömningarna äger rum på SIFs hemsida det oxå.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 173
Senast: cewe
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 076
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar