Träning - hur ofta och vad?

Sv: Träning - hur ofta och vad?

Hästen får ett rejält jobb framför vagn i veckan. De andra dagarna varvas med lättare joggning/ridning/dressyrövningar på långtöm/vila. Hon är i allra högsta grad kvalklar och vi ska iväg i månadsskiftet.

Sv: Träning - hur ofta och vad?

Måndag motion i skogen,Tisdag,Fredag snabbjobb(FÖR VAGN) i form av intervaller(6 x 500m i 1.35-1,45 tempo)skritt och lite lätt trav dagen efter jobb(under sadel lr för vagn),avslutas med massage och stretching.Stränga order av massören :bow:
D verkar passa bra för "min" kuse :)
Skulle helst vilja att ngn som KAN rida skulle "rida igenom" honom ngn gång/veckan men eftersom jag inte är så het på dressyr så får han nöja sig med att gå och lufsa i skog och mark istället:smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: Lady_S
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 319
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London