Jag har tränat en hel del med PT:s och tar mycket inspiration från passen jag fick av dem. Har alltid haft en dröm om att jobba som PT själv, så jag tycker det är jättekul att sätta ihop egna pass faktiskt. Jag ser alltid till att göra det i förväg och att ha en tydlig idé om vad målet med passet är (muskelgrupp/flås/känsla), vilka övningar jag ska göra, i vilken ordning, hur många repetitioner & sets, med vilken sorts vila emellan, osv. Då blir det aldrig att jag hamnar i det där "äsch, det kanske räcker så" eller "oj, vad ska jag göra nu?" efter 2-3 övningar utan jag kör passet från början till slut som det står på pappret. Ibland inser jag att jag hade mer/mindre energi än förväntat och reviderar då passet därefter, men oftast brukar det kännas rätt lagom tycker jag.
Hade jag varit du hade jag tagit hjälp av en online-PT i en månad eller två för att komma igång, få inspiration och helt enkelt lite koll på läget. Det finns en massa olika alternativ (jag vet att t.ex. Nordic Wellness erbjuder denna tjänst) och jag tror inte att det behöver vara överdrivet dyrt. Du kanske till och med kunde kolla med de på crossfitboxen om det finns någon med lite mer den inriktningen? Åtminstone tre av mina crossfitcoacher jobbar som PT:s vid sidan av och erbjuder en rad olika online-tjänster för både crossfitatleter och "vanliga dödliga"