Jag behöver nog öka på vad jag äter just nu för jag är ständigt hungrig vilket troligtvis beror på att jag cyklar mycket mer och rör mig mer än på vinterhalvåret. Jag cyklar 6-8 mil i veckan just, nu styrketränar med kroppen som motstånd ca 15 minuter två gånger i veckan och rider 5-6 dagar per vecka med mockning, göra i ordning höpåsar med mera.
Idag har jag ätit till frukost 2 dl onaka (fil 1,5 procent fett för er som inte känner till den). En grov smörgås med ost. 0,3 dl hemgjord musli till filen med nötter, frön och havregryn bl.a. Mellanmål en banan och 50 gram keso. Lunch 100 gram gravad lax, 100 gram keso och en avokado. Mellanmål efter cykeltur på ca 1 mil en banan. Eftermiddag två grova smörgåsar med korv. Fick precis ta en grov smörgås till med ost för jag var så hungrig. Idag blir det middag ikväll med fläskfile, coleslaw, kokt potatis och sallad. På vardagar brukar lunchen bestå av lagad mat med t.ex. korv eller kyckling eller kött eller vegetariskt med ris eller pasta t.ex. I övrigt äter jag mycket keso, fil, frukt och grönsaker. Försöker undvika bröd helt egentligen för jag har så fruktansvärt lätt att gå upp i vikt av det numera men jag känner att jag måste lägga till något i min kost för att vara hungrig hela tiden funkar ju inte och inte blir man på bra humör heller. Men tänker att det kanske finns något nyttigare att äta. Håller mig till grovt bröd när jag väl äter bröd och gärna surdegsbröd. Äter annars en del knäckebröd.