15 km sprang vi igår kväll, jag, maken och hunden
Började rundan i skogen och 1,5 km brant uppför så där kändes det som att man lika gärna kunde vända och gå hem
Men sen blev det finlöpning några kilometer i skogen tills vi kom fram till första grusvägen. Sen tänkte vi springa genom skogen och in på en parallell grusväg. Jättefin stig först, sen försvann den
Vi känner hyffsat till området så vi chansade lite mitt ute i skogen utan stig och tog oss tillslut ut på grusvägen. Sen in på en igenväxt stig där gräset var så högt så man inte såg vart man satte fötterna så det var till att springa lugnt så man inte bröt fötterna av sig. Efter det korsade vi ännu en grusväg och sprang in på en fin skogsväg som var längre än vi mindes. Sen var vi framm på den grusvägen som är en del av vår vanliga "milen runt sjön" väg. Vi valde att springa den åt andra hållet hem för att få några km till och som omväxling. Sista 3,5 km var asfalt och vi stoppade för att svalka hunden i sjön bara innan vi sprang sista hem.
Så ja, det var ingen rekordtid precis med de förhållandena inne i skogen men det blev ett långpass vilket vi behöver nu när halvmaran närmar sig
Rolig runda!
Idag gick jag upp 5.30 och tog med hunden och lilla shettisen på en halvtimmes promenad innan maken åkte till jobbet och jag skulle väcka ungarna. Har tänkt motionera alla tre hästarna idag så nu är en avklarad. Ikväll ska äldsta hästen ridas och unghästen longeras