Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man är sur och trött och ledsen och vill äta hela världen, eller åtminstone bita huvudet av allt och alla och inte fattar varför och sen bara...
Hatar mensen.
Om pollenallergi och värmebölja räknas som "roligare" så ja!Hoppas er frånvaro i tråden har roligare anledningar än min.
Om pollenallergi och värmebölja räknas som "roligare" så ja!
Tänker inte ens försöka träna i det här tillståndet (32 grader och en sjujäkla massa pollen ute just nu), utan satsar istället på mycket glass och diverse svalkande drycker. Bara att jobba är ansträngning nog.
Imorgon ska det dock gå ner till 25 grader, så då hoppas jag kunna komma iväg på ett åtminstone relativt njutbart crossfit-pass på kvällen. Men det är definitivt negativt med crossfit istället för vanligt gym när det är såhär; crossfit-gymmet är i en gammal lagerlokal med minimal ventilation medan mitt gamla vanliga gym hade en väldigt trevlig luftkonditionering...
Äsch, det är inte så farligt egentligen. Jobbet är riktigt tungt både fysiskt och mentalt när det är såhär, och så är det jobbigt mentalt att inte kunna träna, men runtomkring det försöker jag mest njuta av värmen faktiskt!Alltså, det där känns ungefär lika illa som förkylning, faktiskt.
Velar om jag ska träna eller inte idag. Jag har för första gången haft svårt att sova p.g.a pollenallergin, det är verkligen helt galet hur allergisk jag varit de senaste dagarna! Har aldrig varit med om något liknande! Kunde inte sova p.g.a igentäppt näsa och hosta, och sen vaknade jag vid 05 av att det kliade så överjäkligt i näsa, öron och hals. Nös säkert 20 gånger under den timme jag låg vaken. Allergitabletterna verkar hjälpa föga när det är såhär illa, så jag ska boka en tid hos läkaren och se om jag kan få någon annan slags hjälp.
I alla fall är jag fortsatt snorig och täppt, vilket innebär att kroppen säger NEJ till träning medan knoppen är väldigt sugen. Känner mig mer än lovligt fluffig efter de senaste veckornas minst sagt dekadenta leverne... Kanske skippar jag crossfit (där det som bekant sällan handlar om någon lugn träning) och tar en power walk med lite kroppsviktsövningar istället. Men gode gud låt mig sluta vara allergisk snart!!!
Mm, jag vet. Och jag ska nog göra så också. Det är ju inte värt riskerna och besväret egentligen, det vet jag. Men tack, jag behövde nog höra det utifrån också!Vad hade du rått en vän att göra i sin situation?
(Läs: Jag tycker att du ska vila.)
Ja hej vilken fart det är på oss! Det är ju knappt att man hinner med!Verkar som vi är ett gäng peppade och pigga individer här..?
Min frånvaro beror på att jag helt enkelt inte har tränat i veckan. Har bara inte orkat, känner mig rätt seg och deppar lite för att semestern är alldeles för långt bort Haha, men jag ska ta tag i det igen till helgen, lite träning brukar ju få mig på bättre humör