Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 timmes ridtur i skogen med maken, hunden och hästarna förut :love: Nu har jag precis sprungit 8 km på bandet :up: Nu duscha och sen åka och äta hos svärföräldrarna :)

Julschema på gymmet innebär att det knappt blivit nån yinyoga :down: det finns pass men nästan bara på gymmet 30 min bort och den energin finns inte nu. Men på nyårsdagen är det 90 minuter detox i city, det ska bli sjukt najs!

Maken fick misshandla min spända sätesmuskel igår med en sån där taggig boll! Satan va ont det gjorde! Men tillslut släppte det lite. Ska stretcha försiktigt idag och fortsätta rehaba den resten va veckan så hoppas jag den blir snäll igen :p

Om du inte har maken i närheten funkar det att ligga på en tennisboll också.. inte speciellt skönt det heller..

Jag var hos massören igår.. det va inte skönt alls.. det brukar det inte vara men igår var det värre än vanligt och jag har en enorm träningsvärk i 2/3 av ryggen idag.. :crazy: så det har "bara" blivit stallet och pålle idag, red ut 1h i alla gångarterna :)
Imornbitti är tanken 1h på gymmet efter jobb, sovit lite dåligt sista veckan så får se hur det känns när jag slutar, kanske bara drar dit och lattjar lite :D

Tack! :D Jag är fortfarande förkyld, plus att jag har mens och känner mig jävligt ynklig, men jag tänker att det ska gå ändå. Jag hittar säkert lite extra styrka när han ryter i med sin officiersröst (ja, han är yrkesmilitär också...). :nailbiting:

Haha! :D

Inte ens en yrkesmilitär hade lyckats få mig att klara göra chins! :p

40 minuter promenad med ponny på morgonen. Jättenöjd att jag tog mig iväg, bilen gick sönder igår så hela dagen blev väldigt mycket krångligare eftersom jag skulle jobba.

Har varit ute och promenixat typ 2 timmar idag. Skönt. Hostan nästan borta! I övrigt saknar jag hästar så jag blir knäpp. Älskar träning också men fan vad fattigt det känns att bara träna och inte vara med hästar, alls. Måste fixa detta. Har seriöst funderat på att köpa ett par ponnys och ställa hemma på gården, men vet inte om det är genomförbart :rofl:

Har varit ute och promenixat typ 2 timmar idag. Skönt. Hostan nästan borta! I övrigt saknar jag hästar så jag blir knäpp. Älskar träning också men fan vad fattigt det känns att bara träna och inte vara med hästar, alls. Måste fixa detta. Har seriöst funderat på att köpa ett par ponnys och ställa hemma på gården, men vet inte om det är genomförbart :rofl:

Gört! Ponnyer är det bästa man kan ha. ;):D

Jättekonstig känsla att gå hem från jobbet idag och veta att det bara är fyra timmar kvar imorgon, sen är det slut? Nu ska jag visserligen jobba tre dagar i halva januari när de flesta är på mässa, men då är som sagt de flesta borta.

Chefen sa i alla fall att jag fick välja vad jag ville på avdelningen inom en viss prisklass, och jag fick ett par SKITSNYGGA ridbyxor som jag velat ha länge men varit lite för dyra.

Blev en stund i makens kompis hemmagym idag. Fick lite bra tekniktips och han gav två övningar som jag ska jobba med (en som syftar till att kunna låsa kroppen, och inte gungar, när man hänger och en som syftar till att aktivera musklerna i skuldror och lats). Är peppad att komma igång nu, ska göra ett nytt test på gymmet imorgon. Håll tummarna!

Gört! Ponnyer är det bästa man kan ha. ;):D

Det kan nog vara sant! :D Men jag inser att det måste vänta, förutsättningarna är faktiskt inte rätt just nu men nån gång ska jag banne mig ha några ponnyer på lösdrift här hemma :love:

Men det verkar som att hästeriet kan lösa sig ändå! :) Fick kontakt med en gammal kompis som bor på samma ort, hon har två hästar hon inte riktigt hinner med där jag kan få hänga på. Vi har pratat förut om att jag ska rida hos henne men det har runnit ut i sanden, mest pga min brist på bil men det har jag ju nu. Ska dit på tisdag! :)

Hörrni jag planerar att dra igång marklyftsträningen lite smått ikväll, nån som känner sig manad att ge mig ett upplägg på passet? :angel: Kan tänka mig att göra någon eller några övningar till utöver marklyft men ledordet är "minimalistiskt" :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 532
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
110 915
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 415
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka