Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi sov länge hela familjen idag :up: Nu ska jag ut och rida och sen ska maken ta unghästen om han inte ångrar sig pga vädret för då tar jag även honom :) Vi ska till mina föräldrar och äta lutfisk sen och efter det eventuellt till farmor och fika. Vi tänkte ta med träningskläder ifall vi känner för att svänga inom gymmet på väg hem :)

Har absolut ingenting med träning att göra, men ni har ju varit med hela vägen med historierna kring stallet och hur jag vantrivdes i kollektivstallet. Julen var första riktiga högtiden som vi verkligen firar, och där många andra blir påverkade av att stallet tar tid, efter flytten. (Vi firar inte påsk, nyår är ju egentligen bara den kvällen och natten, och sen jobbigt morgonen efter för just mig, men det påverkar ju ingen annan, och midsommar är ju en helt annan grej eftersom det är på sommaren när hästarna går ute.) Och det var så fantastiskt skönt igår, trots att jag sov hemma hos mamma och pappa natten till julafton och ändå fick sätta mig i bilen. Hann släppa ut hästarna, mocka och fixa stallet och duscha och göra mig i ordning på samma tid som jag förra året enbart spenderade i bilen (plus att jag alltid blev anfallen av någon pratsjuk människa i kollektivstallet som skulle stå och mala om nått när jag bara ville skynda mig och komma hem). Ångrar inte en sekund att jag vågade hoppa.

Idag ösregnar det, och jag är långt ifrån sugen på att gå ut. Hästarna är åtminstone ute, men tror det får räcka så för idag.

God jul fina tråden!

Jag har varken tränat eller skrivit på senaste, vilket väl egentligen inte riktigt känns okej men det har varit så mycket annat att tänka på. En del promenader, cykling och stalljobb har det i alla fall blivit, men annars försöker jag mest låta bli att tänka på hur lite regelrätt träning det blivit på senaste. Har haft en jättefin jul med hutlösa mängder godsaker i alla fall, och ser fram emot de här sista dagarna i Sverige innan det bär av hemåt igen på fredag eftermiddag :)

Hej tråden!
Jag har fortfarande träningsvärk sen fredagens pass och har inte tränat alls i jul. Inte heller idag blir det träning då jag börjar jobba om två timmar. Men - haft härliga dagar i alla fall, och det har varit skönt att kunna fira jul med delar av familjen :)

God jul lite i efterskott! Vi rymde till fjällen och har åkt en massa skidor och ätit massor av god mat. Imorgon åker vi hemåt igen. Är skapligt mör efter gårdagens tur i klassisk stil i igenblåsta spår på kalfjället. Idag tog jag en skaterunda i skogen.
Plan för veckan är att åka lite mera skidor hemmavid och ta några längre promenader.

Summerar förra veckan och konstaterar att det var en bra vecka.
Måndag - 80 minuter ridning och 20 minuter shettispromenad.
Tisdag - planerad vila på grund av jobb.
Onsdag - en timme ridning och 20 minuter shettispromenad.
Torsdag - en timme promenad.
Fredag - 70 minuter ridning och 20 minuter shettispromenad.
Lördag - 70 minuter promenad.
Söndag - vila på grund av julafton.

God jul alla fina! Jag har hållt igång med promenader under ledigheten, men också njutit av godsaker såklart. Annars laddar jag mest mentalt för ett par intensiva månader som jag har framför mig: nytt jobb och flytta 40 mil. Jag ska gärna hitta nånstans att bo också... tjolahopp allt på en gång. O_o :D

Idag blir det en riktigt slapp dag :) Tanken var grillning på sjön med mina föräldrar och min ena syster med familj men vädret är ingen höjdare så vi åker dit och grillar/steker korv och leker innan istället :) Hästarna kommer jag inte hinna rida så dom får vilodag och något mer gör nog inte jag heller. Eventuellt om det hinns en vovvepromenad men vi ska kolla film med barnen halv 5 och sen ska vi själva kolla film när ungarna lagt sig :)

Jag glömde ställa klockan igår (har sovit hos föräldrarna sen i lördags) och vaknade inte förrän halv tio. Pappa släppte ut hästarna. :o
Jag skäms lite (mest på grund av kontrollbehov), men gud så skönt det var att sova tills jag vaknade av mig själv. Lite får han ju skylla sig själv också för att han inte väckte mig. :p

Imorgon jobbar jag, så jag "flyttar hem" igen ikväll.

Blir ingen direkt träning för mig än, är alldeles för snorig och tät. Ska ut och gå en sväng nu och se hur det känns. :)

(Jag hade ju planerat att ta det lite lugnt den här veckan, men inte så här lugnt... :meh: )

Baha. Eftersom jag inte var i stallet på morgonen idag, så åkte jag hem, mockade och fixade nu på eftermiddagen och passad på att slänga i en tvätt när jag gick ut i stallet. Det blir ju typ ingen tvätt när man bor ensam (mer än underkläder typ), särskilt eftersom jag har arbetskläder och absolut inte tvättar stallkläderna jämnt, och det tog ett tag innan vi lyckades klura ut hur maskinen funkade, så jag har tvättat en tvätt hemma hos mamma emellan. Nu har den förbenade maskinen hållit på sen halv två. Dessutom ringde pappa och sa att hockeymatchen vi trodde började vid sex ikväll redan var igång och nu måste jag vänta tills tvätten är klar. Det enda positiva är att jag definitivt bestämde mig för att nästa gång kör jag igång maskinen på morgonen innan jag går ut och rider.

(Katterna hade dessutom gömt ett par trosor på golvet under diskhon, så de kom inte med.)

Imorgon ska jag påbörja min träning (armhävningar och jogg i terräng/på asfalt är planen) :banana:

Äter ni alltid något efter ni har tränat? T.ex. banan?

Imorgon ska jag påbörja min träning (armhävningar och jogg i terräng/på asfalt är planen) :banana:

Äter ni alltid något efter ni har tränat? T.ex. banan?

Om jag verkligen kört livet ur mig tycker jag att det rent mentalt är väldigt skönt att äta något. Oftast blir det en proteinshake eller liknande. Man behöver dock inte äta direkt efter träning om man inte tränar flera gånger om dagen. :)

Om jag verkligen kört livet ur mig tycker jag att det rent mentalt är väldigt skönt att äta något. Oftast blir det en proteinshake eller liknande. Man behöver dock inte äta direkt efter träning om man inte tränar flera gånger om dagen. :)
Okej, vad kul :D Min bror gymmar väldigt mycket och dricker proteinshakes, det är väldigt gott. :angel: Skönt att det inte behöver intas direkt efter träningen, att det inte är så viktigt att äta direkt efter alltså. Känner att jag förmodligen kommer vara lite av en slarver när det gäller sådant. :idea:

Okej, vad kul :D Min bror gymmar väldigt mycket och dricker proteinshakes, det är väldigt gott. :angel: Skönt att det inte behöver intas direkt efter träningen, att det inte är så viktigt att äta direkt efter alltså. Känner att jag förmodligen kommer vara lite av en slarver när det gäller sådant. :idea:

Får man i sig tillräckligt över hela dagen så räcker det gott. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 532
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
111 001
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 416
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka