Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar mina 2XU massor - men att det inte är genomskinliga håller jag inte med om :p
Kanske är mina som är tighta... :o

Under Armour har jag provat många tights av och klarat genomskinlighetstestet bra.

Better Bodies har några modeller som är riktigt bra, vilket nog hänger ihop med att de gör kläder för folk som styrketränar och därmed ska funka för t.ex. djupa knäböj.

Stronger och aimn ser jag många som har och de verkar också funka bra.

Under Armour har jag provat många tights av och klarat genomskinlighetstestet bra.

Better Bodies har några modeller som är riktigt bra, vilket nog hänger ihop med att de gör kläder för folk som styrketränar och därmed ska funka för t.ex. djupa knäböj.

Stronger och aimn ser jag många som har och de verkar också funka bra.

Aimn brukar vara himla snygga också :D
Tror jag ska unna mig lite nya träningskläder efter nyår. Känns rimligt när jag ska satsa på att komma i form igen :p

Dagen har spenderats med hästarna. En ridtur på stora ponnyn på 70 minuter och 20 minuter promenad med vampyren. Följt av dammsugning i hela huset. Nu återstår att slå in de sista julklapparna, sen är jag klar så när som på att göra extra rent i stallet imorgon.

Alltså, jobbigaste Basic-passet någonsin igår :p

35 minuter av att var femte minut genomföra:
500 m rodd
8 strikta pull-ups (med gummiband ofc)
12 toes to bar (körde höga knän, kan verkligen inte göra så många ttb)
16 armhävningar (på knä!!)

Alltså 7 varv av detta. Och det tog ju typ 4:30 att genomföra så inte mycket vila mellan. Min astma var ganska kass igår med så detta var verkligen jobbigt från varv 1 typ, haha. Fick sen skynda mig till tåget med krampkänning i båda vaderna (?).
Nåväl, jag är tränad inför julhelgen iaf! :D

Gym igår! Körde ett ryggpass. Har fortfarande inte fått till löpning som jag hade planerat denna veckan men har en liten förhoppning att kunna ta en halvtimme ikväll till det innan soffan :p
Ska rida idag iallafall. Tar äldsta hästen på en träningstur så får jag se vad jag gör med unghästen. Maken skulle ta med ungarna till mina föräldrar så är jag effektiv hinner jag båda hästarna :D

Angående rethostan: Nipaxon. :up:

När det gäller livskrisen så kan jag säga att jag kan relatera. Jag hade liknande känslor när jag själv var nära väggen, när jag insåg att det var dags att liksom ta nästa steg. För mig var det studier, men den biten har du ju redan klarat av.

Är det bara jobbet som tynger dig när det gäller livskrisen? Jag förstår att exempelvis pendlingen gör att många delar av livet tar stryk, eftersom det blir ont om både tid och ork. Men om man bortser från det, är det något mer som gnager? Jag tänker saker som huset (som ni väl hyr men vill köpa?) eller det här med att skaffa barn (om det är något ni vill göra)? Träningen vet jag ju är viktig för dig och nu funkar det inte heller, men har du någon annan aktivitet som är DU som du har möjlighet att hålla igång? Ridning, t.ex.? Jag kan tänka mig att man lätt tappar lite av sin identitet när man inte längre är student och jobbet liksom sköljer över en och man har svårt att hitta sig själv i den nya situationen.

Hoppas verkligen att du kan njuta av ledigheten och släppa ner axlarna. Jag har varit ledig ett par veckor nu och det är SÅ skönt att känna de senaste årens stress och press rinna av mig.

@zassoo, Det som @Tassetass skriver är som vanligt riktigt bra och läsvärt! :bow: Pendlade du inte långt till och från jobbet? Jag vet hur skönt jag tyckte det var när jag slapp pendla till stallet, och då hade jag egentligen inte stört mig jättemycket på det innan, mer än vid vinterväglag eftersom jag hatar att köra bil när det är halt. Pendling kan ta död på den mest entusiastiska. Jag kan också relatera till det Tassen skriver om att identiteten kraschar lite när man börjar jobba efter lång tid i skolan och känslan av att inte hinna med någonting mer än att jobba. I våras hade jag nästan panik, och då var det ändå ljust om kvällarna och gick att rida ändå, plus att medryttarna tog shettisen riktigt mycket av samma anledning. Jag tänker på dig i alla fall, känner att jag egentligen inte har så mycket att tillföra mer än att jag känt samma.

Tack för era fina svar :love: Jag har landat lite nu så det känns bättre. Jag var på en jobbintervju som startade en massa tankar - dels osäkerhet för att jag inte visste om intervjun gick åt skogen eller om den gick bra, dels tankar som att "tänk om jag bara vill ta det här jobbet för att jag desperat vill bort från nuvarande arbetsmiljö och pendling?", dels panik över att det finns ju knappt några andra jobb att söka, osv osv osv... :crazy: Men nu har jag lugnat ner mig :angel:

Egentligen har det ju varit ett ganska hysteriskt år, när jag tänker efter. Hela våren flängde jag omkring över halva Sverige med exjobbet. Sen fick jag jobb direkt efteråt och kastades in i det, lagom till sommaren när alla skulle vara lediga och vi fick dra runt verksamheten på bara några personer. Två veckors semester var förstås skönt. Sen tog vattnet slut. Sen avlivades hästen. Sen fick vi till slut tillbaka vattnet men blev istället anmälda till kommunen av en granne så att vi fick betala vite för att vi påbörjat brunnsborrningen innan tillståndet var helt klart (vi gjorde absolut fel, det vet vi, men vi var desperata efter vatten och när firman sa att de hade fått möjlighet att borra NU istället för om två månader sa vi JAAAA). Sen har det varit mer eller mindre kaos på arbetsplatsen hela hösten vilket har stressat mig något enormt, grupperingar och skitsnack och allmänt oberäknelig och obehaglig stämning. Pendlat långt har jag gjort sedan mitten på juni när jag började jobba, jag kör bil 10 mil enkel väg, fem dagar i veckan. Och fram till mitten av november tränade jag 3-5 pass per vecka.

Så det har varit lite mycket.

För att svara på din fråga Tassen så ja, huset vill vi ju köpa men det har lagts lite på is just nu eftersom jag inte har en tillsvidaretjänst och pga lite andra saker. Barn står också på önskelistan om det går, men det är också en sån sak som måste vänta tills jag har en tryggare anställning. Det är väl lite det du far efter, att det här med jobb och jobbstress har också att göra med såna saker. Angående andra aktiviteter försöker jag hålla igång yogan så gott det går. Hästarna skulle jag väldigt gärna fortsätta med, men det är inte helt enkelt. Jag har inte riktigt ork att se mig om efter ett nytt stall, trivdes så bra i förra. Har däremot pratat med ägaren till förra hästen om att kanske ha häst tillsammans, men det är bara på idéstadiet än så länge.

Ja, jag vet inte. Det enda jag vet är att jag ska njuta så jäkla mycket av den här ledigheten.

Promenad med ponny i 70 minuter. Velade lite om jag skulle ta ut shettisen också, i och med att det inte kommer hinnas med imorgon, men tror det är rätt bra att inte ta ut honom varje dag.

Så det har varit lite mycket.

Lite mycket? Kanske dags att inse och erkänna för dig själv att det där är inte lite mycket, det där är väldigt mycket. Jag tror faktiskt det är viktigt att våga säga och tänka det, och inte förminska - ens i skrift - vad du varit med om.

Det enda jag vet är att jag ska njuta så jäkla mycket av den här ledigheten.

Och det är allt som räknas just nu. :love:

Det här med att vara sjuk dagen före julafton. :down: Det här med att avkomman också är sjuk dagen före julafton. :down: :down: Har kallat hem maken från jobbet, för min värld snurrar om jag står upp och avkomman är fräck nog att vara lite pigg ungefär en timme var sjätte timme när Iprenen har som bäst effekt. :p

Lite mycket? Kanske dags att inse och erkänna för dig själv att det där är inte lite mycket, det där är väldigt mycket. Jag tror faktiskt det är viktigt att våga säga och tänka det, och inte förminska - ens i skrift - vad du varit med om.

Jo... Det låter ju mycket när man klumpar ihop det sådär. Och jag funderar: hur har andra det? Hur stabil är tillvaron? Hur mycket orkar man med till vardags? Jag har också svårt att se på mig själv som någon som har det tufft, jag sopar det gärna under mattan när folk frågar om det inte är jobbigt med pendlingen t.ex. För SÅ farligt är det ju inte. Javisst, nu på vintern med dåligt väglag tar det minst 75 minuter enkel väg (på sommaren 65-70 minuter) och så 15 minuter promenad på det, men det är ingen fara! Så säger jag. Sen så vill jag bara sova när jag kommer hem. Den senaste veckan när jag har jobbat lite övertid har jag varit hemifrån typ 06:30-19:00.

Jo... Det låter ju mycket när man klumpar ihop det sådär. Och jag funderar: hur har andra det? Hur stabil är tillvaron? Hur mycket orkar man med till vardags? Jag har också svårt att se på mig själv som någon som har det tufft, jag sopar det gärna under mattan när folk frågar om det inte är jobbigt med pendlingen t.ex. För SÅ farligt är det ju inte. Javisst, nu på vintern med dåligt väglag tar det minst 75 minuter enkel väg (på sommaren 65-70 minuter) och så 15 minuter promenad på det, men det är ingen fara! Så säger jag. Sen så vill jag bara sova när jag kommer hem. Den senaste veckan när jag har jobbat lite övertid har jag varit hemifrån typ 06:30-19:00.

Jag hade aldrig orkat med så lång pendling! När jag bodde hemma hade jag 30-35 min enkel väg och det är nog smärtgränsen för att orka ha det så i många år. Nu har jag hemmakontor men brukar sitta två dagar på kontoret i stan för att va social med kollegan som har sitt kontor där, då har jag 10-12 minuter enkel så jag är bortskämd nu.

Tror du skulle få en lugnare tillvaro bara av att ha jobbet närmare och då kanske få möjlighet att skaffa häst som du vill, vilket blir en energikälla.

Ta hand om dig :heart

@zassoo, Jag håller med @FengurLaugar. Pendlingen låter jättejobbig. Jag busspendlade en timme enkel resa på gymnasiet, kör jag bil samma sträcka tar det 20-30 minuter beroende på tid på dygnet. Det är en enorm skillnad.

Nu har jag 20 minuter till jobbet, och ändå märkte jag hur stor skillnad det är och hur bortskämd man blir när jag hade det andra jobbet och kom dit på fem minuter. Jag hade aldrig pallat att ha det så som du har det. Jag hann inte med mer än att jobba, sova och vara i stallet när jag jobbade på båda jobben, och så kommer det antagligen bli igen om jag får ett annat jobb med kontorstider.

2,6 km löpning med hunden blev det efter ungarna lagt sig. Det var så långt det gick att springa för att ha ljus och slippa blankis :p Riktigt gött var det iallafall! Funderar på att springa samma sträcka i morgon med hunden innan det är dags för dusch innan allt folk kommer :)

God jul tråden! :)

Mest mat, godis och dryck idag :p Men tog en kort promenad med hunden innan allt folk kom. Gått 8300 steg hittills och det är rätt bra för en sån här dag. Har kvällsfodring kvar att göra så landar kanske på det dagliga målet ändå :)

God jul tråden! :)

Mest mat, godis och dryck idag :p Men tog en kort promenad med hunden innan allt folk kom. Gått 8300 steg hittills och det är rätt bra för en sån här dag. Har kvällsfodring kvar att göra så landar kanske på det dagliga målet ändå :)

God jul på dig med!

Jag är sjuk, så jag ligger typ minus på stegen men har säkert tryckt 8300 kcal. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 532
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
111 001
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 416
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka