G
Galathea
Vad kan jag hitta på för olika saker för att höja självförtroendet på en hane som blivit "attackerad" jag vet inte hur många gånger? Vi måste ha världens "otur", för han vill verkligen verkligen inte bråka och ändå har han fått mer stryk än någon hund jag känner. Han har aldrig blivit direkt fysiskt skadad, det brukar yra lite päls och han blir väldigt rädd, men inte mer än så. I början skrek han och "gav sig" men nu på senare tid har han börjat svara upp. Inte så att han skadar någon heller, men han lägger sig inte platt med en gång..
Nu har det börjat påverka honom lite. Kanske för att den senaste hunden var ganska nyligen. Men han är lite låg, och idag på en släphareträning så vågade han inte springa fram till "haren" utan stannade innan och väntade in mig. Den hund som gav sig på honom var på plats, men förr har han alltid släppt sådant omedelbart. Nu verkar det dock ha blivit en gång för mycket.
Vad kan jag hitta på för att stärka självförtroendet på honom, både långsiktigt och kortsiktigt?
Vi gör mycket balansövningar på promenaderna, på stenar och stockar och så. Vi tränar trick, och jag har som plan att prova på agility om jag bara hittar något ställe som har kurs över sommaren här i sthlm.
Några bra förslag på vad mer som är bra för självförtroendet för hundar?
Nu har det börjat påverka honom lite. Kanske för att den senaste hunden var ganska nyligen. Men han är lite låg, och idag på en släphareträning så vågade han inte springa fram till "haren" utan stannade innan och väntade in mig. Den hund som gav sig på honom var på plats, men förr har han alltid släppt sådant omedelbart. Nu verkar det dock ha blivit en gång för mycket.
Vad kan jag hitta på för att stärka självförtroendet på honom, både långsiktigt och kortsiktigt?
Vi gör mycket balansövningar på promenaderna, på stenar och stockar och så. Vi tränar trick, och jag har som plan att prova på agility om jag bara hittar något ställe som har kurs över sommaren här i sthlm.
Några bra förslag på vad mer som är bra för självförtroendet för hundar?