Träning både för ryttare&häst?

T

thesssomfan

(Är det i fel tråd så får ni flytta på den :p)

Har ni något tips på bra övningar jag kan göra med mitt sto då vi ska sätta igång och förbättra konditionen? :)

Självklart ska jag själv sätta igång och röra på mig mer, då inte bara hästen ska behöva träna. Förslag på bra övningar även där? har hört att aerobic ska vara kanon, någon aerobic kunnig som kan förklara vad exakt man gör för något då? haha! :D

Sv: Träning både för ryttare&häst?

Gå promenader med stoet gärna i uppförsbackar,
om du orkar kan ni ju jogga lite,
lite beroende på hur hon är i tempramentet så kan ni ju gå ut och cykla liute ihop!

promenera, sen springa ;) när min förra häst sattes igång förut, så sprang jag med honom ibland, fast det var nog jobbigast för mej ;)

Rid lätt utan stigbyglar :angel: Både jobbigt och roligt.

Rid lätt utan stigbyglar som ovan. Annars ut på jobbiga uteritter (backträning)

Liknande trådar

Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 133
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 367
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka