Sv: tranemo

De som jag är helt säker på brukar vara med är iaf hela coffin (smalt dike) och ett dike med räcke uppe vid ridhuset, dessutom nåt vattendike som en övergång upp till kullen. Sen tror jag inte jag sett fler diken där? Det brukar vara nåt annat hinder, en dubbelbank eller liknande som ligger bland risbuskarna på kullen ovanför vattenhindret som brukar ställa till det för Lätt klasshästarna?

Har ju lätt Alzheimers som många andra här men jag tror inte jag sett fler diken där...:confused:

*kl*

Här är en film från mitt läger i Tranemo:
Ser lite både ridhuset, framridningen och terrängen. Dock inte Hopp-gräsbanan...

http://www.youtube.com/watch?v=AdUxab6scxk

Bild på en grav, efter en trappa:angel: :

IMG_3215.jpg

hallo eller!

vi var ju på samma läger förra sommaren! Känner igen dej! Hur går det för dej nu?
//Johanna & Eddie

Hejsan! det går bra, efter lägret startde jag tre st debutant tävlingar, felfri terräng i alla och en 3e och en 4e placering!
I år har jag inte hunnit tävla något eller hoppat terräng, men jag var på inomhus"terräng" träning igår och Smokie var superladdad:p

Hur går det själv? har du startat några tävlingar?

oh va kul att det har gått så bra!

nej ja har inte startat något än för det blev mer banhoppning i höstas men ska debutera i tranemo nu i april om det nu funkar :D haha

Knapplån

Om man jämför tranemo med trollhättan.. Vilken bana är lättast/svårast? Och vad och hur ligger skillanderna?
Det är bara i trollhättan jag har tränat nämligen (samt red en debutant där för typ 5 år sen)
MVH Erica

Det är mycket mera svängar i Tranemo än i Trollhättan och mera korta backar upp och ned...däremot tycker jag att vattenhindret är bättre i Tranemo. I Trollhättan är ju vattnet så himla mörkt och rätt smalt att gå ned i....

Hindermässigt i debutant är de nog rätt likvärdiga.

Hej Erika!
Är det Bjärne?
Johanna här....Lerk alltså.=)
Jag ska starta charlie, ridkolans häst i Tranemo!
Jag tycker inte banan är så mkt svårare i Tranemo än i thn..
det är som snaggt lite Knackigt underlag men inga svårare hinder och kombinationer tror du fixar det lätt =)
Men vi ses väl där antar jag, om de e nått mer du cvill veta om banan maila mig norpan85@hotmail.com
Mvh Johanna (Cross)

Tja!!!
Gu dvad kul att du ska dit!
Jag strök mej faktiskt från den tävlingen efter massa tänkande..
Fabian är nog inte riktigt klar än, terrängen är väl rätt lugnt, men han har bara gått 80cm i banhoppning än så länge och jag hinner bara starta en hopptävling till innan tranemo.. Så jag fegade ur :crazy: Men vi ska till mariestad i stället, ska du dit?
Vi borde allt få ihop ett lag, för Emelie och Plutten ska ju oxå börja rida FT..
Ha det bra!!
Kram

Hehe japp...Fick lov att ta ridskolans Charlie...rider ju han nu sen typ ett år tebax =) E ju sååå sugen på FT så jag prata lite med Annika å fic lov att starta han...så går det bra så lir det säkert Mariestad..=) när e den? Har ju lite problem med att han e såå stoor å stark å jag e liiten å klen haha,,,Men vi har provat massa olika bett å ska nog rida han på kandar i terrängen =) Jasså skulle du haft syrrans fabian då menar du? jätte tråkigt att du inte ska dit...Ja men om allt går vägen kan vi ju ha ett lag då! =) Emelie skulle te tranemo med =)
Kram!!

Jag har en egen Fabian :D
Martinas Fabian såldes för typ tre-fyra år sen.. Jag köpte min i augusti, han är sju nu, ett fullblod och inte lika knäpp som första Fabian :)

Mariestad är den 18-19 maj, om du åker dit så hör av dej för då kanske vi kan få ett lag!!

Jag ska också debutera med min stora häst i Tranemo! Vet inte alls hur det kommer funka faktiskt... Han har aldrig startat terräng eller nånting innan, har startat lite hoppning på honom och han är cool-lugn men vi får väl se hur det går! Var med förra året i debutant på d-ponny, lite för spänd ponny i dressyren men terrängen var himla lätt kommer jag ihåg! Jag är lite nervös faktiskt, men mest för dressyren :p det ordnar sig nog iallafall! Lycka till alla! =)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 615
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023