E

EricaB

hej!
Jag och min häst ska debutera i tranemo och jag är hemskt nyfiken på hur deras bana är. Om ni har några bilder från debutant, häst så snälla lägg ut dom! Är banan lätt eller svår? Vilket hinder är det svåraste där?
Tacksam för svar :)

Sv: tranemo

Jag red en debutant där -05. Har lite film från terräng, kan se om jag kan hitta den. Tycker att det är en helt okej/bra tävlingsplats. Det enda är underlaget till terrängen som är lite 'knaggligt'.

Kom på att jag sitter vid fel dator och den andra har inget internet.

Är en ok debutant bana men som Murray säger kan det bli lite dåligt underlag, speciellt om det regnat mycket...

Jag debuterade i Tranemo -00 eller -01 (tror jag :angel: ), hade varit och tränat där en eller två gånger innan tävlingen. Det är väl inte den allra enklaste debutantbanan, just det året hade de en stenmur och sedan ett par galoppsprång på böjt spår till nästa hinder som var en vagn. Men efter att vi gått banan så blev det nog en hel del protester, för de la till att man fick lägga en volt (eller ja, korsa sin egen väg) utan att få fel. Underlaget kan bli lite djupt om det har regnat mycket, men det gäller väl de flesta banor.

Murray: kul att se film från Tranemo, kändes som man var tillbaka där på banan. :D Själv fastnade jag nog aldrig på film.. ;)

Haha, jag har nog film från varenda tävling :D

fio: När jag var där var det jättefint väder och banan var torr. :p

:mad: Det året red jag också en 5-åring, ingen kul sväng alls och skulle man göra volten så tog det ju en evig tid....

Men det jobbigaste med Tranemo är inte banan utan att det är sån stress! Rida dressyr, hoppa, springa banan och skynda skynda för alldeles strax är det dags för terrängen...ingen annanstans som jag tävlat har så tätt mellan hoppning och terräng. Inte kul.:mad:

Murray! Du har aldrig nånsin fått tidsfel, va?:banana: Vilken häst du har! Men kanske lite överkvalificerad för debutant? Antar att det var i början på er karriär.
Men när han hoppar den halva coffin som om diket inte ens fanns...:bow: önskar min 5-åring får den inställningen också, han är ju jättekäck men inte i närheten av ditt fullblod!

Du, jag önskar att min 5-åring får lite av den attityden till gravar också. :D
Min Sigge är otrolig, var nära att ta chicken istället för en gigantisk (i mina ögon) grav i debuten i *. Blundade och bara satt och väntade och hoppades på att språnget skulle komma, och visst kom det, min lilla fantastiska häst hoppade utan att tveka :love:

Jag har fått tidsfel en gång, i Trossnäs, lätt klass. Regnet vräckte ner hela helgen och jag hade glömt linserna och fick rida med glasögon. Gissa hur mycket jag såg då? Red till och med för långsamt i dressyr....

Och, ja, det var vår andra debutant.

Jag klassas som dement på något test som mamma gav mig adressen till. Och jag fyllde 18 i somras :angel: :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 615
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka