Tranemo tråden kommer här...

Sv: Tranemo tråden kommer här...

Var i tranemo och tittade på trängen då var det en tjej som red och hästen vägrade för et var en stoch och en grav. Och hon piska hästen hur många gånger som hälst :O och sen så sa dom till henne att hon inte fick göra så och då så sparkar hon till hästen med sporrarna tycker synd om hästen :(.

Var det någon som såg Norskan?? Hon som trillade av i lättklassen som slog till sin häst två gånger och sen hoppa upp igen och sen hoppade hindret :O Usch Vad har jag blir på sånt. Det är ju inte hästen fel hela tiden det är ju nästan alltid ryttarens fel :(

Var det någon som såg Norskan?? Hon som trillade av i lättklassen som slog till sin häst två gånger och sen hoppa upp igen och sen hoppade hindret :O Usch Vad har jag blir på sånt. Det är ju inte hästen fel hela tiden det är ju nästan alltid ryttarens fel :(

Jag såg också henne! Helt sjukt, jag fick titta mig omkring för att se andras reaktioner för övertyga mig själv om att jag inte såg i syne:crazy: Jösses, det finns verkligen folk till allt..! Hoppas hon åtminstone får stränga böter!!

Den grå såg fin ut! Synd på tidsfelen... Ang. graven (hinder nr.4 i 0,90 klassen) har jag "hört" :angel: att den är på väg ut ur banskissen just pga stor felbelastning.

Min pålle kändes rätt OK på framridningen till dressyren men när vi kom in på banan så blev han plötsligt jättepigg och stoltserade med bland annat galopp i mellantrav, en elegant bock-liknande krumelur i mellangaloppen osv. Stundtals höll han sig dock på mattan, får väl vara tacksam för det lilla:bow::bow:
Hoppningen kändes bra, felfritt blev det :)
Sen dags för terräng! Äntligen tyckte pålle som laddat ända sen dressyren:banana:
Gick som tåget! Felfri på hinder och klarade tiden oxå.
Som tur var räckte dressyrpoängen till en rosett iaf :)

Senast ändrad:

Bra jobbat! :D Snygga ni är!

Jag får se om jag orkar sätta ihop lite film, inte så mkt att se kanske
Tjock häst och klumpig ryttare :o
Fast hästen gick nog ner 50 kg under tävlingen så som hon hetsade upp sig och sket konstant....

Den grå såg fin ut! Synd på tidsfelen... Ang. graven (hinder nr.4 i 0,90 klassen) har jag "hört" :angel: att den är på väg ut ur banskissen just pga stor felbelastning.

Gick som tåget! Felfri på hinder och klarade tiden oxå.
Som tur var räckte dressyrpoängen till en rosett iaf :)

Ja, jag "hörde" också att banbyggaren som var ny(?) var rätt skakad över utslaget på 4:an...men vi som varit där förut vet ju att den alltid gett sånt utslag. Och inte var det bättre i höstas med 3:an som t om gick sönder när ekipagen hoppade den o som också hade ett enormt utslag..hindren i sig är ju inget fel på utan det är ju att de kommer för tidigt i banan. Annars anser ju jag att det är toppen att ha en sån liten trahkener att öva på för sen i 100-klass är ju ett sånt hinder med på varenda bana men kanske inte som hinder 3-4..:angel:

Tidsfelen....grr....du fattar inte vad irriterande! Eller jo, det gör du ju om du läser resultatlistan!:D

Men jag såg inte skymten av dig! Letade hejvilt då jag hörde ditt startnr efter målgång men du var puts väck. Grattis iaf till rosetten, bra jobbat!:banana:

Han såg jättefin ut så bry dig inte om tidsfelen.. Men banhoppningen? Är du säker på att den filmen inte är från 80-talet med tanke på antalet bommar i varje hinder :rofl:

Det var som tusan! Här smyger man in på FT för att kolla Grå valacks säsongspremiär och så hittar jag fio! Alldeles livs levande! Än är undrens tid inte förbi... :devil:

Novali: Din ritt i terrängen gjorde mig jättesugen på att starta!

Eller kanske inte om jag tänker efter... Eller jo, om de ställer ut dressyrstaket längs med banan...

Vete f*n om det inte är den :devil: trakhenern som avslutade min terrängrunda med "min" dressyrhäst där för sisådär 8 år sen! Jag trodde de hade grävt igen den för de använde den inte för ett år sedan när vi var där. Men nu gör den alltså comeback! Blir fortfarande arg bara jag tänker på den där lilla trakhenern (som ser betydligt mindre ut på din film än vad den gör i mitt minne... :angel:).

Har fått ett och annat stopp på den där graven :devil:
Håller med om att det är kanon att den typen av hinder finns med men som sagt; lite väl tidigt i banan. Dessutom tror jag att placeringen av just denna graven är lite onaturlig för hästarna; är ingenting i närheten/miljön som tyder på att det naturligt skulle vara ett dike där, utan blir verkligen ett "hål " i marken.
Tror det blir bra med ny banbyggare som är ute och ser lite andra banor än bara "hemmabanan".

Himla retliga tidsfel!!! Tiden är ju iof sig en svårighet i Tranemo eftersom det är så kuperat, tur det räckte till placering iaf! Grattis!:banana:

Jag gick upp i rök direkt efter min ritt :D eller snarare förvandlades till terrängvakt

Han såg jättefin ut så bry dig inte om tidsfelen.. Men banhoppningen? Är du säker på att den filmen inte är från 80-talet med tanke på antalet bommar i varje hinder :rofl:

Tack!:bow:

Jamen eller hur??? jag såg ut så här::eek: när jag såg alla bommarna...:rofl::rofl: Har en film från Boxholm från tidigt tidigt 90-tal där det är så många bommar på varenda hinder att man knappt ser igenom dem...:D

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka