Sv: Tranemo tråden kommer här...
Min man har varit dålig hela helgen så vi åkte hem ganska så omgående efter terrängen så vi hann aldrig ju prata något mer.
Grattis till fint resultat i årspremiären!
Såg inte dig rida tyvärr
*KL*
Rapport från oss:
E var väldigt laddad när jag red fram till dressyren och jag fick inte riktigt igenom henne som jag ville men kändes ändå rätt ok när jag skulle gå in i ringen. hon spookade lite vid collecting ring men jag tog det lungt och red igenom det. sen gick programmet bra, vissa delar i travprogrammet kändes riktigt riktigt bra och vänstergaloppen blev fin.
men väldigt enformigt dömt. fick samma poäng hela vägen igenom på traven fastän t ex mellantraven var skit och volterna och övergång skritt var bra så fick jag ändå samma poäng...samma i galoppprogrammet..
tråkigt, fick ihop totalt 64% lite drygt så ändå ok. men 64% räckte inte så långt i detta startfält dock. fick en felridning också missade att sista halten var flyttad i nya programmet
hoppningen var spänd spänd spänd, nervöst både från min och hästs sida. ett hinder trillade och var "godkänt" presterat av oss. vi har inte tävlingshoppat på flera månader.
låg tredje sist eller nåt efter dressyr + hopp, kändes ju sådär kul...
inför terrängen var E tokhetsig, fick inte ett enda bra språng på framhoppningen hon drog och drog och backade inte av nåt utan vi kom i botten hela tiden och så hoppade hon rakt upp i luften jättehögt.
i startfållan var hon ok tills klockan började pipa för att räkna ner de sista sek, då var det nära tjuvstart för hon gjorde luftsprång och hade sig. första delen av banan var jag nästan rädd och hon sprang som en idiot och hoppade megastort över allt och jag hade dålig kontroll hon bara slängde med huvet och gjorde kast när jag tog förhållningar. men efter halva banan så hade hon pyst av sig och jag fick lite bättre flyt sista delen och hon slutade att överhoppa sig (var tom i och knackade på näst sista)
fick lite tidsfel men felfri på hinder, jag red ju sent i klassen och jag hade sett att det blev en del stopp, förvånande måste jag säga för det kändes inte speciellt svårt.
trodde dock inte att det var så många som fick stopp men vi klättrade ordentligt i prislistan och hamnade på 5e plats till sist
Kul att hästen gick felfritt i terrängen och var sugen nu känns det bra inför resten av säsongen
Alltid nervigt inför första starten på säsongen!