Tranemo tråden kommer här...

Sv: Tranemo tråden kommer här...

Inga skåningar än, men en hög norskar, det ser skapligt ut i CNC** klassen, tunnare i dom andra, men det är ju nästan en vecka kvar på anmälningstiden så jag är inte orolig för att det inte skall drälla in en hög ponny nästa vecka.

Gött nu har starttiderna kommit å ja hade sån tur så ja startar nästan sist...precis efter fröken Novali :)

Nä va gött! ja fick för mig vi skulle rida i "gropen" men ja blanda ihop BANA 3 och KLASS 3 :) De va ju gött ;)

Har trimmat dressyr för hela slanten idag, skulle verkligen behöva nya däck till bilen ;);) Hmmmm.....vem försöker jag lura....får nog vara glad vi håller oss innanför dressyrstaketen:crazy:

Har trimmat dressyr för hela slanten idag, skulle verkligen behöva nya däck till bilen ;);) Hmmmm.....vem försöker jag lura....får nog vara glad vi håller oss innanför dressyrstaketen:crazy:

Nåja vi slogs om några däck för ett par år sedan i Tranemo, Fälttävlansnisse fick dom av mig :angel: Det var liksom 4 bestämda små pyttedäck som delades ut och som inte ens skull passa min transport :grin:

KL

men vad är det för horribla starttider! :eek:
ska man upp och örla mitt i natten! nästan så jag vill avstå...
som tur är har min kollega erbjudit mig husrum i tranemo så vi kan åka kvällen innan men det känns ändå rätt segt med dressyr som börjar kl 7...

*Hunter blir allt bekvämare med åren, kanske dags att kasta in handduken snart* :angel: :o

Nåja vi slogs om några däck för ett par år sedan i Tranemo, Fälttävlansnisse fick dom av mig :angel: Det var liksom 4 bestämda små pyttedäck som delades ut och som inte ens skull passa min transport :grin:

tror det är ändrat så man får ett "presentkort". annars får man väl hålla auktion på byn :D:D

Hemma efter en lyckad dag: Dressyren gick jätte bra, nolla i hoppningen och nolla på hinder i terrängen, de fick lite tidsfel (hon tappade stigbygeln i starten och fick inte tag på den förrän vattnet, hinder nr 6 :crazy: )

Hon debuterade P 80 och hade fått dispens, tydligen :confused:, för att få rida bland kat I ponnyerna eftersom de var för få startade i kat II. Dagens mål var att klara första kvalet till MHPC och det gick ju vägen så jag har en väldigt nöjd dotter här hemma :love:

Grattis till det!

Själv borde jag ju vara nöjd...för vi blev 6:a men sumpade 2:a platsen pga tidsfel o det STÖR mig!

Nåväl, för att börja från början...dressyren gick inget vidare, de var 30-35 min försenade vilket vi upptäckte när vi kom bort till ridhuset...så Grå fick förutom sina egna 40 min framridning ytterligare 30= seeeeg häst. Inga direkta missar men jag tyckte han var ganska tråkig. Vi låg 4:a efter dressyren.

Hoppbanan var ju inga konstigheter förutom en väldigt underlig brytsväng efter hinder 3...såg dessutom att unghästar o orutinerade sådana tittade mycket på all personal som stod vid inhoppet i kombinationen o många fick då ett riv där. Men inte vi...för Grå gick som aldrig förr i hoppningen! Lagom framåt, superlydig, snärtig galopp o kändes helt Wonderful!:bump::bump: Äntligen har allt hoppslit i vinter gett utdelning.

Terrängen gick i höger varv, det tråkiga varvet i Tranemo. Mycket roligare att rida i vänster varv ner mot sjön som de andra klasserna fick göra. Utslagsgivande i höger varv är en liten liten trahkener som kommer som hinder 4. Den har ingen som helst inramning, kommer för tidigt i banan efter att hästarna tittat ordentligt på ett upp-nedhopp över en stenmur precis innan. Som vanligt fällde detta hinder ett gäng orutinerade hästar, övriga åkte bort på vattnet som också är svårare i höger varv.

Men inte oss...för i startfållan hade jag en Mean Lean TerrängMaskin! Jag tryckte på knappen o han sprang...(synd bara att jag inte har någon som helst fart uppfattning bevisligen...:angel:) Han klippte hinder efter hinder i samma fina stil som i höstas och det var så ROLIGT!:banana::banana: Inte ett tittande på något men trots att jag tyckte vi hade lagom fart så drog vi på oss 10 straff för tiden o seglade ned till 6:e plats.

Min klubb hade en äkta field day i denna klass för vi tog: 2:a plats, 5,6 och 7....

En eloge till Tranemo för sina fina hederspriser...inga slappa Ullareds grimskaft där inte!

Såg Hunter i terrängen....ja jisses vad fin hennes sto är...får gratta till 5:e platsen iaf!

Grattis till Novali :)

Själv är jag nöjd med min bäbis. 2:a starten, dressyren gick sådär så vi hamna ganska långt ner i listan men nolla i hoppningen och nolla i terrängen (2 sek över tiden). Han var helt GRYM! i terrängen :) Slutade 12:a, tyvärr första utanför plac med 2 straff..men men :)

Grattis! Mogna ryttare skall få tidsfel inget att bry sig om...:angel:

Har jagat resultat sen i går, men man verkar nöjt sig med att man fått ut ponnyerna i lördags för sen har det varit dött på hemsidan :devil:

Ponnyerna är jag nöjd med... "min" ryttare kom 2:a och "min" ponny kom 3:a och de delar nu ledningen i Bamse cupen :bow:

Sorry Norpan glömde ju nämna dig o din söta pålle! Det är ju så här att dressyren kan man ju fila på o få till, svårare är det ju i terrängen så du ska vara mycket nöjd med din insats!

Grattis Nova och duktig grå! Har dock missat om du red 90 eller 100 klassen?
Det där tidsfenomenet led jag och Tello av väääldigt länge haha jag tyckte jag red jäätte fort :D

Lite OT men jag var och hälsade på honom igår, gissa om jag blev sugen på att ta med honom hem igen :love:

Min man har varit dålig hela helgen så vi åkte hem ganska så omgående efter terrängen så vi hann aldrig ju prata något mer.

Grattis till fint resultat i årspremiären! :D Såg inte dig rida tyvärr :(

*KL*

Rapport från oss:

E var väldigt laddad när jag red fram till dressyren och jag fick inte riktigt igenom henne som jag ville men kändes ändå rätt ok när jag skulle gå in i ringen. hon spookade lite vid collecting ring men jag tog det lungt och red igenom det. sen gick programmet bra, vissa delar i travprogrammet kändes riktigt riktigt bra och vänstergaloppen blev fin.

men väldigt enformigt dömt. fick samma poäng hela vägen igenom på traven fastän t ex mellantraven var skit och volterna och övergång skritt var bra så fick jag ändå samma poäng...samma i galoppprogrammet..

tråkigt, fick ihop totalt 64% lite drygt så ändå ok. men 64% räckte inte så långt i detta startfält dock. fick en felridning också missade att sista halten var flyttad i nya programmet :angel:

hoppningen var spänd spänd spänd, nervöst både från min och hästs sida. ett hinder trillade och var "godkänt" presterat av oss. vi har inte tävlingshoppat på flera månader.

låg tredje sist eller nåt efter dressyr + hopp, kändes ju sådär kul...

inför terrängen var E tokhetsig, fick inte ett enda bra språng på framhoppningen hon drog och drog och backade inte av nåt utan vi kom i botten hela tiden och så hoppade hon rakt upp i luften jättehögt.
i startfållan var hon ok tills klockan började pipa för att räkna ner de sista sek, då var det nära tjuvstart för hon gjorde luftsprång och hade sig. första delen av banan var jag nästan rädd och hon sprang som en idiot och hoppade megastort över allt och jag hade dålig kontroll hon bara slängde med huvet och gjorde kast när jag tog förhållningar. men efter halva banan så hade hon pyst av sig och jag fick lite bättre flyt sista delen och hon slutade att överhoppa sig (var tom i och knackade på näst sista)
fick lite tidsfel men felfri på hinder, jag red ju sent i klassen och jag hade sett att det blev en del stopp, förvånande måste jag säga för det kändes inte speciellt svårt.
trodde dock inte att det var så många som fick stopp men vi klättrade ordentligt i prislistan och hamnade på 5e plats till sist

Kul att hästen gick felfritt i terrängen och var sugen nu känns det bra inför resten av säsongen :banana:
Alltid nervigt inför första starten på säsongen! :eek:

Och här har ni några bilder från framridningar...

27393952.jpg

27393940.jpg

27393949.jpg

27393951.jpg

27393950.jpg

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Philippa Magnusson är ny landslagsledare för ungdomar i fälttävlan. Med en gedigen bakgrund inom ridsporten ser hon fram emot att bidra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka