Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nuvarande tränare får jag 50:- i rabatt eftersom vi är medlemmar i samma klubb. Betalar ingen anläggningsavgift där.Om ni tränar för tränare, organiserat av er klubb, vad betalar ni då till tränaren respektive klubben?
Gissar att det finns massor av olika upplägg så beskriv gärna hur det fungerar hos er!
Ja exakt. Vår klubb har tidigare haft att en 10a lagts på alla träningsavgifter när vi haft utomstående tränare arrangerat av klubben. Tex om träni gen kostade 500, har medlem med ridhuskort betalat 500+10, medlem utan ridhuskort 500+10+100 och utomstående ryttare 500+10+150.Tror aldrig jag betalat ngt till klubben, utöver ev anläggningshyra. Men menar du som ngn avgift till klubben för att de arrangerar träningarna?
Typ som en avgift för att ni abonnerar ridhuset? Så ingen annan får vara där samtidigt?Ja exakt. Vår klubb har tidigare haft att en 10a lagts på alla träningsavgifter när vi haft utomstående tränare arrangerat av klubben. Tex om träni gen kostade 500, har medlem med ridhuskort betalat 500+10, medlem utan ridhuskort 500+10+100 och utomstående ryttare 500+10+150.
Nu har jag nyss fått reda på att även när det är vi som arrangerar träningarna så måste vi betala 350:-/första timmen sedan 100:/timme som vi har ridhuset. Detta då för medlemmar, anläggningsavgift tillkommer med 200:- för utomstående.
Vi som arrangerar träningar har sagt att vi inte kommer arrangerar något eftersom det blir otroligt dyrt för ryttarna. Det är svårt nog att få ekipage att fylla upp platser eftersom de flesta tränare har ett minsta antal/summa de måste få in för att komma hit. Fick dock som svar att det kanske inte gjorde nåt om tränarna inte tjänade några pengar. Så gissa min reaktion
.
Allt är högst oklart hur de tänkt faktiskt, så kan inte riktigt svara..Typ som en avgift för att ni abonnerar ridhuset? Så ingen annan får vara där samtidigt?
Jag tror att de som har hoppträningar i grupp hos oss betalar för att få abonnera ridhuset, men minns inte kostnaden.
För dressyrträning är det ingen som abonnerar ridhuset hos oss så då tillkommer ingen sådan extrakostnad, men är öppet för andra att gå in och rida samtidigt.
Edit. Undantag för en tränare som har dressyrlektion i grupp, de abonnerar nog också.
Edit 2. Hittade vår prisuppgift för att ”ensamboka”, 200 resp 300 kr per timma (ena ridhuset dyrare än det andra).
Ekipage med anläggningskort betalar inget extra.Om ni tränar för tränare, organiserat av er klubb, vad betalar ni då till tränaren respektive klubben?
Gissar att det finns massor av olika upplägg så beskriv gärna hur det fungerar hos er!