tränar dressyr...

C

Citronsoda

Hej!
jag rider just nu en häst (travare) som inte har blivit riden så mkt i paddock förut.
Har mest ridit ut på henne under sommaren.
Just nu har jag börjat träna lite dressyr med henne , lugnt nu i början givetvis, men jag skulle bli jätte glad om jag fick lite tips på dressyr övningar som skulle göra henne lite mjukare.
Volter rider jag på för det mesta, men hon börjar tröttna.. :/
Tacksam för svar !

Sv: tränar dressyr...

serpentiner - små och stora bågar, du kan minska bågarna alltefter ju böjligare hästen blir, sidförande övningar, växla mellan små och stora volter så blir det mer varierande. Du kan också rida åttor och andra bågar för omväxlings skull.!

Flytta i bakdelen - det finns knappt något som är så uppmjukande som detta! :) Dessutom är min dröm att någongång äga en häst vars problem inte sitter i att flytta bakdelen, vilket det gör hos de två hästarna jag rider nu :smirk:

Lär in från marken ordentligt först! Övergångar är alltid bra att träna - då blir de mjuka! ;) ställ och böj på raka spår å sånt oxå!

Okej, tack för tipsen :)
Ska börja prova det. ;)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 574
Senast: Cs218
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?