Träna med el..

Sv: Träna med el..

Jag har ju inte fattat vem det gäller den här gången, även om jag har en gissing, strömrykten har jag hört förr flera gånger...

I övrigt tar jag rygg på trolljahn, jag vill också gärna veta om en polisanmälan är gjord och var i såfall...

Polis anmälan är gjord, det är ju vad allt handlar om... Och jag vet fortfarande inte vart.. :crazy:

Ja, det skrev du ju innan så det visste jag ju egentilgen, var någonstans var väl min fråga då... men det visste du ju inte. Jag avaktar i väntan på mer information...

solros skrev:
Ja, det skrev du ju innan så det visste jag ju egentilgen, var någonstans var väl min fråga då... men det visste du ju inte. Jag avaktar i väntan på mer information...
Haha, du tog rygg på TrollJahn och jag trodde du kanske frågade om jag tagit redan på svaret vart polisanmälan är gjord... :o

Men nu börjar JAG känna mig som om jag har gjort fel... Frågan handlar ju inte om hurvida tränaren gjort det eller inte, utan min fråga var om ni tyckte det skulle komma fram till media eller inte... Självklart i NUtid...
Jag hade inte heller tagit upp frågan om jag inte fått höra detta från den person som sa det... För El-Träning är inget som jag inte hört om förut, precis som ni andra har gjort..

*Knappen*
Men tydligen så är detta inget som denna tränare gör till vardags, det betyder alltså att alla hästar inte tränas med el-påfösare, utan endast de "som behöver det" om man uttrycker sig plumt.
Det är även så att personalen under en tid ifrågasatte/undrade varför tränare och förste-man satt och körde vissa hästar på "kvällen" när personal gått hem... Tydligen var det här, ögon vittnet råkade komma och se saken och sedan gjorde en polisanmälan...

Sen har jag sat att han är polisanmäld, inte att han är skyldig!

Och visst kan man ringa och fråga, men varför? Vad tror man att han skulle säga- "Ja visst kör jag med el?" :smirk:
Känns ju lite naivt! :(

Hurvida ni räknat ut vilken tränare det handlar om eller inte, var inte heller urspungs frågan, utan som tidigare- Ska man trycka på för att få fram det i media eller låta saken bero? Oavsett vilken tränare det handlar om!

:d det ska fram i media - tipsa travronden om detta så att tränaren får en ärlig chans att försvara sig mot skitsnack/ att man får veta säkert vad som har hänt........

OBS OBS OBS !!!!!!

Du ska absolut inte känna att du gjort något fel.
Det framgår klart och tydligt i ditt inlägg att du är medveten om att det är rykten (sanna eller falska) och att du inte vill namnge någon tränare här.
Jag tror att alla här är emot elträning och alla vill att det ska göras något konkret för att det ska bli stopp på den träningen och även stopp på felaktiga rykten (om det skulle handla om det). Att man hör saker från säkra källor betyder ju inte att den säkra källan är en lögnare heller......kedjan kan ha varit lång och missförstånd uppstår ju lätt (en fjäder blir en höna osv...)

De enda som vet säkert vad som hänt är ju tränaren och ögonvittnen och man får hoppas att ögonvittnena har mod nog att anmäla tränaren. När polisutredning är gjord och tränaren dömd ska allt ut i media så att övriga tränare inte behöver känna sig utpekade.

Ett annat alternativ kan ju vara att skicka ett mail eller ringa till STC och höra om de vet om vad som sker. Man borde få vara anonym.

Återigen Humelibumlan.......du har inte gjort fel :love:

Jag tycker inte du har gjort något fel... :)

Din fråga var intressant och du fick lite skiftande svar från olika personer. Att el-träning inte får förekomma är vi ju alla helt överens om.

:bow:
Håller med solrosen,jag är bara allergisk mot skvaller och pressen nu för tiden.........sensationsjournalistik.......bläää......

Finns däremot vittnen som sett och kan intyga det vidriga i att använda el......så ska de hackas och malas tills inget finns kvar!!! :devil:

Jag skulle absolut delge er om jag såg något sådant!!

Humlan,upp med hakan :love:

[lånar knapp]

Kanske är bra att gå till media i alla fall så att det "grävs lite extra snabbt" .........även om jag tycker att polisutredningen skulle få ha sin gång först.

Jag är otroligt nyfiken/intresserad av att få veta om det ligger något i ryktena eller inte och mitt erbjudande att ringa tränaren (eller rättare sagt låta gubben ringa :angel: ) var just ett erbjudande och inget hot. Självklart skulle vi inte låta Humelibumlan bära hundhuvudet bara för att det råkade vara hon som startade tråden. Det hoppas jag alla förstår.

Hoppas inte allt rinner ut i sanden utan att vi får veta vad som pågår när mörkret faller på träningsanläggningen :cool:

Plockar fram en gammal tråd så den inte blir bortglömd,för jag har inte glömt!Nu har det gått över en månad,om det ligger någon sanning i en polisanmälan borde det väl hänt något nu :confused:

om det är anmält ligger det i någon hög o väntar tills någon åkl tar tag i det.
Brukar ta tid......

håller med stally om att rykten ofta är tvivelaktiga och ofta uppkommer av rena avundsjukan. det skulle kunna hända vem som helst (jag lär väl ändå gå säker :rofl: ) och gynnar ingen.
låt rättvisan istället ha sin gång och så kan alla sedan gå ut i media för att visa vår avsky mot detta beteende.
förr eller senare rinner allt ut i sanden och återgår till det normala, men om man mörkar så lär det slå tillbaka dubbelt upp. och med erfarenhet av lagen om alltings djävlighet så kommer det vid det sämsta tänkbara tillfället.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 104
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar