Träna konster med katten

F

Fidelie

Har lärt min katt lite konster som hundar ofta kan då jag aldrig fick någon hund. Men nu har jag slut på idéer, kommer inte på vad jag mer kan lära honom. Så är det någon mer som tränar sina katter som har något förslag på konster att lära honom? Än så länge kan han sitt, stå, ligg, rulla, vacker tass och spela död :)

Sv: Träna konster med katten

Sitta med båda framtassarna i luften, hämta saker...öppna dörrar (fast det kanske han lärt sig själv? :D), jama...hoppa hinder/genom ring. Jag tränar inte min katt, och har alltså inte prövat nåt av det här, men det är lite idéer i alla fall.

Hm du kan lära honom att gå på toaletten å spola efter sig. det har jag sett på tv, det kan nog tänkas bli en utmaning :)

Seddan så kan man ju lära en katt alla andra hundrick som fins + göra dom lite värre eftersom att katter har bättre balans.

Hur lyckas du lära h*n? Jag har försökt med mina, utan resultat! :mad: Lycka till med nya konster:)

Lära dem att spola ska man nog undvika, de kan spola i timtal för det oerhörda nöjet att se vattnet virvla runt i toaletten :D

Jasså, vilken trevlig elräkning man kommer att få :D

Tack för alla tips :) Ska försöka få honom att hämta saker nu tänkte jag. Får se hur det går

Vår katt är en liten apportör, kastar man iväg en boll till henne och säger till att hämta, så kommer hon med den i munnen! :banana: så himla sött bara!:smirk:

Jag har gjort lite med mina när jag haft tråkigt, båda kan sitt på kommando, och den ena kan även "kanin" d.s.v sitt fint ;) Men "kanin" var lättare än "sitt fint" tyckte jag, och lite roligare.

Hur lärde du din katt död?

När han inte förstår vad jag vill att han ska göra så lägger han sig ner automatiskt så det var inte så svårt att lära in. Bara att få honom att lägga sig död när jag vill. I början behövde jag även puffa lite på honom så han förstog att han skulle lägga sig ner. Men han gör det mesta för kattgodis så :)

Min katt kan: Sitt, ligg, vinka, "give me five", high five, puss, hon kan peka på öga, näsa, öra och mun, på mig då :D
Hon kan vara fin flicka, då håller jag upp handen, hon lägger sin tass i min hand, sen lutar jag mig fram och då pussar hon mig på först ena kinden och sen den andra.

Sen har hon lärt sig ord oxå tyvärr:crazy: Säger man FISK så blir hon helt tossig. Springer mellan mig och köket, jamar som en galning och klättrar på en :D
Räkor vet hon, då kutar hon till frysen o jamar....
Godis, då springer hon till vardagsrummet och sin godisburk och jamar.

Vad läcker, ska nog träna detta när jag skaffar katt :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar