Sv: träna för tränare
Shit, och jag som tycker min tränare börjat bli dyr!
3000:- var det för två eller tre dagar? Fattade inte vilket som var antal gånger per år och vilket som var antal dagar per kurs.
För den tränare jag rider regelbundet för på ungefär samma sätt som vanimelde fast 1 dag ca 4-5 gånger per år, och som jag helst rider för, betalar jag 1200:-för 2*30minuter plus uppstallning, transporthyra och bensinpengar (fast bensinen slipper jag betala själv).
I övrigt varierar det väldigt mycket, försöker ju fylla ut med andra tränare så att det helst inte blir mer än ca en månad mellan träningarna men det gäller sommartid och förutsatt att hästen är i trim för att fara och träna.
Då kan det variera men ca 250:- per halvtimme plus eventuella transportkostnader betalar jag då.
Kanske ska tillägga att då är tränarna och framförallt "favorittränaren" bra på att ge uppgifter och övningar att träna på under en längre tid så det känns som att man kan jobba vidare och utvecklas själv mellan träningarna. Tack vare det tycker jag det funkar att träna såpass sällan och t o m skulle bli för mycket att träna varje eller varannan vecka, gränsfall på var tredje, man vill ju ha hunnit öva upp sig sen förra gången.
Sånt där tycker jag skiljer väldigt mycket mellan tränare! De flesta andra jag provat har mest varit ögon och bollplank -just då- och mer vardagstränare som man skulle ha nytta av att hålla koll på sitsen och små detaljer men som kanske inte är lika duktiga på att ge nycklar och uppgifter för att man ska lära sig att lära sig själv!