träna för tränare

cress

Trådstartare
Hur ofta tränar ni för tränare? Varje vecka eller mer sällan/oftare??

Just att träna för en bra tränare kan ju kosta lite pengar, därför skulle Jag vilja veta hur mycket ni lägger ner på sådant..:cool:

Sv: träna för tränare

Jag hopptränar varje vecka för tränare i en grupp om 3-4 ekipage. Pris:890:-/8ggr + medlemskap
Dottern dressyrtränar individuellt för tränare varje vecka
Pris: 200:-/30min

Hur ofta tränar ni för tränare? Varje vecka eller mer sällan/oftare??

Just att träna för en bra tränare kan ju kosta lite pengar, därför skulle Jag vilja veta hur mycket ni lägger ner på sådant..:cool:

Regelbundet rider jag för tränare 2 * 3 dagar om året. För det betalar jag ca 3000 per gång. Sen är jag naturligtvis iväg på diverse clinics däremellan men det kan vara lite olika.

ibland kan jag rida för den lokala instruktören och då betalr jag 350 kr gången. Men det är inte regelbundet.

Under den snöfria delen av året rider jag regelbundet för tränare, en gång varannan vecka, och det kostar 200 kr/gången. Vi har ingen speciell tid uppsatt, ibland behövs det bara en halvtimme och ibland en hel :) Sen åker jag på träningsläger på sommaren, och lite småkurser :banana:

Shit, och jag som tycker min tränare börjat bli dyr! :p 3000:- var det för två eller tre dagar? Fattade inte vilket som var antal gånger per år och vilket som var antal dagar per kurs.

För den tränare jag rider regelbundet för på ungefär samma sätt som vanimelde fast 1 dag ca 4-5 gånger per år, och som jag helst rider för, betalar jag 1200:-för 2*30minuter plus uppstallning, transporthyra och bensinpengar (fast bensinen slipper jag betala själv).
I övrigt varierar det väldigt mycket, försöker ju fylla ut med andra tränare så att det helst inte blir mer än ca en månad mellan träningarna men det gäller sommartid och förutsatt att hästen är i trim för att fara och träna.
Då kan det variera men ca 250:- per halvtimme plus eventuella transportkostnader betalar jag då.

Kanske ska tillägga att då är tränarna och framförallt "favorittränaren" bra på att ge uppgifter och övningar att träna på under en längre tid så det känns som att man kan jobba vidare och utvecklas själv mellan träningarna. Tack vare det tycker jag det funkar att träna såpass sällan och t o m skulle bli för mycket att träna varje eller varannan vecka, gränsfall på var tredje, man vill ju ha hunnit öva upp sig sen förra gången.
Sånt där tycker jag skiljer väldigt mycket mellan tränare! De flesta andra jag provat har mest varit ögon och bollplank -just då- och mer vardagstränare som man skulle ha nytta av att hålla koll på sitsen och små detaljer men som kanske inte är lika duktiga på att ge nycklar och uppgifter för att man ska lära sig att lära sig själv! :p

Senast ändrad:

tre dagar två gånger om året. :) ja inte är det billigt men ajg skulle itne byta honom för allt smör i småland! Man rider en timme per dag och sen är man ju med på teori och sitter med när de andra ekipagen rider så man får egentligen ganska mycket för pengarna om man är öppen för att lära sig. Åker man bara dit för att rida ja då blir det dyrt. Jag tror han tar ca 700 kr för en privatlektion. även här får man uppgifter och övningar att jobba vidare med till nästa gång :)

sen kommer tränaren från England så det blir ju såklart lite dyrare iochmed resan och så

Senast ändrad:

Fast var det för tre dagar så är ju "min" dyrare! :o Om det är samma ridtid per dag vill säga.
Å andra sidan tycker jag själv att jag får ut mer av en dag per träning, dels just i att det blir lite oftare per år om man känner att man fastnat, och dels för att det blir så mycket för mig och hästen att åka iväg flera dagar.

min ena tränare är i stockholm ca 2 dagar i månaden. 600kr 45 min.
min andra tränare är i sverige ca 2 dagra var 5 vecka. 1200 kr 1 timme

Jag rider för min dressyrtränare 1 gång per vecka 45min för 350kr. Ibland har jag med mig 2 hästar.

Försöker rida för tränare en gång i veckan. betalar ca 200 per gång. lite olika då vi ibland har kortare pass, har en 4 åring så hon orkar inte så långa.

vanimelde
PW?
Tränar både ekipage och skalle! Är dessutom "diciplinsneutral" så att man kan kombinera med i princip vad som helst! För långt att åka till Värmland - men han har varit här ett par ggr/år.

TS. Beror mycket på vad man gör och hur man tränar. En del tränar några gånger per år för den eller den tränaren. Då kostar det ett antal sköna 1000-lappar per tillfälle (2-3 dgr/gång) + vad det kostar att hyra in sin pålle och sig själv. Detta gäller ofta de som är lite äldre och som har egna kunskaper och diciplin att träna hemma. Hur man gör beror förstås på vad man vill med sin ridning.
Min dotter tränar för tre olika tränare vid 2-3 tillfällen vardera/år (=ca 7 tillfällen). Kostnaden för det är (utslaget på ett år) ungefär lika stor som när hon tävlade och hade 1-2 träningar per vecka (ca 20-25'/år). Kan tillägga att hon alltid är yngst - dessutom brukar hon vara den enda som rider ponny :)

När jag hade häst i träning tränade jag 1 ggn/varanna vecka, pga att tränaren inte kunde oftare. Ett tag när jag hade annan tränare tränade jag 1ggn/varje vecka.. Kostnad 150-300 kr per gång. 30-45 min..

Jag betalar ett par hundra för en träning och det blir tyvärr bara ett par ggr per år. När jag började rida för denna tränaren bölev det ungefär var tredje vecka men nu har jag 1,5 timme enkel resa så väglaget spelar in väldigt mycket.

När min häst är igång så tränar vi 1-2 gånger per vecka, för min ordinarie tränare, ibland så åker vi på kurser eller "tvådagarsträningar".

Jag rider min "främsta tävlingshäst" en helg i månaden (2 pass) för en hopptränare som kommer till klubben. Det kostar ca 650 kr/helg.

Sedan åker jag så ofta det behövs och jag hinner till en närliggande klubb och tränar hoppning. Där är det träning tre vardagkvällar/månad och jag brukar åka på två av dem i snitt. Där rider jag 5-åringen som inte behöver gå för min "förstatränare" än och ibland den andra när han inte skött sig :p det kostar ca 200 kr/pass.

Brukar rida dressyr också, ca 2 gånger/månad men letar nu efter en ny tränare.

En timmes dressyr och en och en kvarts timmes hoppträning per vecka för tränare. Dressyren rider jag ensam, hoppningen varierar mellan 2-4 stycken i gruppen. När det är säsong terrängträning ett par ggr per månad.

Jag åker på endagskurs i AR en gång i månaden, och så rider jag för vår "hemmatränare" en gång varannan vecka.

När snön försvinner (om den nu gör det, verkar ju inte så ... :mad: ) ska jag börja träna en gång i veckan för en tjej som tar 250 kr/timme :)

Beroende på hur jag jobbar blir det en till tre gånger i veckan. En ren dressyr träning, en hoppträning inraktad på styrka o lydnad o en vanlig hoppträning. Betalar 180:- per pass, rider de två första passen för c tränare i hopp o dressyr o den riktiga hoppträningen för b tränare. Små grupper om fyra personer.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 414
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar