Tramstråden

Vad gäller diskussionen om alla de runt Hitler så tror jag att de levt mef en sån enorm mindervärdeskänsla efter den rätt snöpliga och förnedrande förlusten i WWI och att det skadat själva nationalstatens självbild så hårt att de inte klarade av att leva med att det var 'deras' fel. Att de var 'tvugna' att hitta en syndabock för att inte helt implodera som individer OCH nationalstat.
 
Vad gäller diskussionen om alla de runt Hitler så tror jag att de levt mef en sån enorm mindervärdeskänsla efter den rätt snöpliga och förnedrande förlusten i WWI och att det skadat själva nationalstatens självbild så hårt att de inte klarade av att leva med att det var 'deras' fel. Att de var 'tvugna' att hitta en syndabock för att inte helt implodera som individer OCH nationalstat.

Absolut - de böcker jag läst om Himmler (ja, jag har fördjupat mig i den mannen :o) målar upp rätt exakt en sådan bild!
 
HIGHFIVE!!
giphy.gif


Jag föredrog också Digimon framför Pokemon, funderar bara på om jag ska se om hela eller bara den första.
Jag tror jag bara såg de två första säsongerna ;);) Jag älskar att se om serier :bump: Ser om One Piece för typ tredje gången just nu :up::D
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 029
· Visningar
88 366
Senast: Sel
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 244
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 131
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bockhov
  • Sluta rida?

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp