Tramstråden

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 617
  • Visningar Visningar 52 449
Vad gäller diskussionen om alla de runt Hitler så tror jag att de levt mef en sån enorm mindervärdeskänsla efter den rätt snöpliga och förnedrande förlusten i WWI och att det skadat själva nationalstatens självbild så hårt att de inte klarade av att leva med att det var 'deras' fel. Att de var 'tvugna' att hitta en syndabock för att inte helt implodera som individer OCH nationalstat.

Vad gäller diskussionen om alla de runt Hitler så tror jag att de levt mef en sån enorm mindervärdeskänsla efter den rätt snöpliga och förnedrande förlusten i WWI och att det skadat själva nationalstatens självbild så hårt att de inte klarade av att leva med att det var 'deras' fel. Att de var 'tvugna' att hitta en syndabock för att inte helt implodera som individer OCH nationalstat.

Absolut - de böcker jag läst om Himmler (ja, jag har fördjupat mig i den mannen :o) målar upp rätt exakt en sådan bild!

HIGHFIVE!!
giphy.gif

Jag föredrog också Digimon framför Pokemon, funderar bara på om jag ska se om hela eller bara den första.
Jag tror jag bara såg de två första säsongerna ;);) Jag älskar att se om serier :bump: Ser om One Piece för typ tredje gången just nu :up::D

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
924
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 167
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 903
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt... 74 75 76
Svar
1 505
· Visningar
129 028
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31