Tramstråden

:banghead:
mr-after-ive-been-downloading-a-movie-for-ive-been-looking-forward-too-for-hours-only-find-it-german-20265.gif
 
Tänker att det inte finns ett generellt judiskt utseende, men han är ju inte en direkt representant för den 'folktyp' han så gärna lyfter fram som övermänniskor.
Nä men enligt dem så fanns det ett generellt judiskt utseende, och jag undrar om inte enligt det så ser han rätt så judisk ut. Jag menar, t.o.m hans släktskap verkar lite osäkert på moderns(?) sida - så enligt nazisterna själva så skulle han inte ha tålt en granskning av sitt släktträd så att säga?
 
Nä men enligt dem så fanns det ett generellt judiskt utseende, och jag undrar om inte enligt det så ser han rätt så judisk ut. Jag menar, t.o.m hans släktskap verkar lite osäkert på moderns(?) sida - så enligt nazisterna själva så skulle han inte ha tålt en granskning av sitt släktträd så att säga?

Det gick en skitbra dokumentär om just Hitlers släktträd för ett tag sedan, men minns inte vad det hette. Många intressanta vändningar!

Tror rätt många inte kunde påvisa sitt släktträd/Ariernachweis tillbaka till år 1750 som ursprungligen var krav för SS, tror det var år 1800 för nazistpartiet. :cautious:
 
Det gick en skitbra dokumentär om just Hitlers släktträd för ett tag sedan, men minns inte vad det hette. Många intressanta vändningar!

Tror rätt många inte kunde påvisa sitt släktträd/Ariernachweis tillbaka till år 1750 som ursprungligen var krav för SS, tror det var år 1800 för nazistpartiet. :cautious:
Finns många intressanta dokumentärer dock :)

haha, precis, just därför är det lite .... komiskt att deras egen oh så ärade fuhrer inte hade kunnat joina nazistpartiet :grin:
 
Tror rätt många inte kunde påvisa sitt släktträd/Ariernachweis tillbaka till år 1750 som ursprungligen var krav för SS, tror det var år 1800 för nazistpartiet. :cautious:
Jag har fått berättat för mig att det var lite si och sådär med det där, att så länge man var okej två-tre led tillbaka (även om man bara hamnade på 1800-talet ändå) så kunde saker alltid lämnas utanför pappret.

Tomma papper var alltid bättre än ifyllda vid osäkerhet :o
 
Finns många intressanta dokumentärer dock :)

haha, precis, just därför är det lite .... komiskt att deras egen oh så ärade fuhrer inte hade kunnat joina nazistpartiet :grin:

Jag läste i en biografi att en dam som dansade med Heinrich Himmler frågade hur det kunde komma sig att om deras lagar verkligen skulle gälla för alla skulle det vara ute för honom och Goebbels. 'Vi har ariska hjärnor' sa han då, ungefärligt. :angel: Så förklarade han också Reinhard Heydrichs presumtiva judiska usprung (en mor/farförälder, tror jag.)
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 029
· Visningar
88 362
Senast: Sel
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 244
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 131
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp