Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... wait, hitler hade väl bruna ögon förresten?
Jaså?Han hade blå ögon, som jag uppfattat det.![]()
För att vara "arisk" så såg han rätt så "jewish" ut![]()
Jag vet inte om jag ska gilla det inlägget för att hjälpa dig men det kan ge dig uppfattningen att jag gillar att du inte fått det än?![]()
Jag vet inte om jag ska gilla det inlägget för att hjälpa dig men det kan ge dig uppfattningen att jag gillar att du inte fått det än?![]()
Nä men enligt dem så fanns det ett generellt judiskt utseende, och jag undrar om inte enligt det så ser han rätt så judisk ut. Jag menar, t.o.m hans släktskap verkar lite osäkert på moderns(?) sida - så enligt nazisterna själva så skulle han inte ha tålt en granskning av sitt släktträd så att säga?Tänker att det inte finns ett generellt judiskt utseende, men han är ju inte en direkt representant för den 'folktyp' han så gärna lyfter fram som övermänniskor.
*klickar på gilla*
Jag tycker du är alldeles för sparsam med dina gilla-markeringar!![]()
*klickar på gilla*
Nä men enligt dem så fanns det ett generellt judiskt utseende, och jag undrar om inte enligt det så ser han rätt så judisk ut. Jag menar, t.o.m hans släktskap verkar lite osäkert på moderns(?) sida - så enligt nazisterna själva så skulle han inte ha tålt en granskning av sitt släktträd så att säga?
Jag har inget emot the monuments men.
Vi borde ha filmkväll ihop. Eventuellt i en Facebook-chatt![]()
Finns många intressanta dokumentärer dockDet gick en skitbra dokumentär om just Hitlers släktträd för ett tag sedan, men minns inte vad det hette. Många intressanta vändningar!
Tror rätt många inte kunde påvisa sitt släktträd/Ariernachweis tillbaka till år 1750 som ursprungligen var krav för SS, tror det var år 1800 för nazistpartiet.![]()
Jag har inget emot the monuments men.
... Så länge @Monimaker inte börjar peka ut alla ologiska saker och förstör hela filmen för mig![]()
Jag har fått berättat för mig att det var lite si och sådär med det där, att så länge man var okej två-tre led tillbaka (även om man bara hamnade på 1800-talet ändå) så kunde saker alltid lämnas utanför pappret.Tror rätt många inte kunde påvisa sitt släktträd/Ariernachweis tillbaka till år 1750 som ursprungligen var krav för SS, tror det var år 1800 för nazistpartiet.![]()
Finns många intressanta dokumentärer dock
haha, precis, just därför är det lite .... komiskt att deras egen oh så ärade fuhrer inte hade kunnat joina nazistpartiet![]()