tramp o tugg

S

soffanpoffan1990

Hej.. har en häst som jag har haft i 3 år nu. Han har hela tiden varit lite speciell och så. Typ när man har honom i stallgången och i boxen och står bredvid honom slänger han ut ett ben åt sidan och försöker trampa på en. Dessutom äter han på repen och kedjorna som han sitter fast i :confused: va kan man göra för att han ska sluta med det? jag upplever att han gör det bara för att han har tråkit ;) men det är ju inte så roligt alla gånger.

Sv: tramp o tugg

Flytta på honom regelbundet vid all hantering så har han fullt upp att hålla reda på sina ben och du stärker din dominans.

Välj ut specifika punkter där du ger lite tryck tills du får exakt den reaktion du frågar efter, t.ex. en punkt för att flytta bakbenen lite åt sidan, en punkt för att flytta frambenen åt sidan osv.

Börja med att bara fokusera/titta på punkten, sedan peka på punkten, och sedan trycka och hålla kvar tills du får rätt reaktion.

Efter några gånger kommer det räcka att bara titta på hästen eller möjligtvis bara nästan nudda den innan den flyttar benen.

Hästen lär sig att vara uppmärksam på dig istället för att hitta på bus.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 381
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka