Tråkiga mail....

W

werah

Har en annons ute på en häst. Det har kommit lite mail från olika adresser, men det går att genomskåda att det är samma person. Innehållet i mailen är lite tråkiga och gränsen till otrevliga. Går det spåra avsändaren på något vis??

Sv: Tråkiga mail....

du ser i mailets header (om du ber mailprogrammet att plocka fram det) från vilken ipadress det är skickat, via vilken server osv...
vad har du för mailprogram?

Jag har outlock express. Det låter så lätt det du skriver men för mig är det grekiska.....

hum... om du öppnar ett mail, så kan du gå upp i meny och udner verktug eller info visa brevhuvud, där står allt. sök på brevhuvud i infon.
jag har inte outlook express kvar, tog bort det programmet.

ja, där står på för mig, portugisiska..... Vad kan jag få ut där?? Men jag hittar dit du menar.

Men kuckeliku...jag hittar inte den väg du menar.... men jag är INTE duktig på sånt här....(e väl för gammal.....;) )

Ex. på mails innehåll. " Eftersom hemmet är viktigare än priset, är du beredd att sälja honom under gällande slaktpris"??

Hur skulle ni tolka detta......om det kommer flera ungefärligt samma frågor från olika adresser??? Som avslutar med mvh roger...mvh hannah....mm....Grammatikfelen är slående så det syns att det är samma avs. Klart man blir sur!!! Får en känsla av att det kanske är ngn jag känner. Har inga ovänner vad jag vet, men det känns ju otrevligt.....Det har kommit fler sådana där halvkonstiga mail......"kan man betala nästa år"......ordagrant..."ni skickar väl med allt han äger och lite till"....... mm.mm Ni hör undermeningen....men inte rakt ut tyket! svårt.

Jag hade valt att ignorera mailskrivarna helt och hållet.

Däremot får jag be dig att inte diskutera innehållet i mailen då det rör sig om en försäljning. Det kan och kommer hädanefter att tolkas som smygannons. Så skippa infon om vad mailskrivaren frågar om, det är irrelevant. Gör du inte detta kommer tråden att tas bort.

Anna-Karin, moderator

Senast ändrad:

ja, där står på för mig, portugisiska..... Vad kan jag få ut där?? Men jag hittar dit du menar.

Efter den andra (det finns två i början av meddelandet)
Received: så finns det en sifferkombination (IP:nr) som talar om från vilken mailserver mailet är skickat (om jag har fattat det hela rätt)

Du borde se om de kommer från samma mailserver, ipadress eller liknande.
till exempel kan det stå
Received: from smtp-relay-02.mainloop.net (smtp-relay-02.mainloop.net [192.71.58.227])
Det här är första raden med received och då ser du vilken mailserver som de använde att skicka mailet ifrån och den ipadress den servern har.
OM detta är samma så kan det vara samma avsändare, eller bara ett olyckligt sammanträffande.
men ta du och ignorera mailen istället. inte värt att slösa tid på sådant där.

¨mitt långa svar till dig är borta......Är det så?????? ser de dem också?... jag tror inte detta är sant!!!!!

Sportlovet infaller olika för olika delar av landet, vissa har sportlov tidigt medan andra har det någon vecka senare :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: Trott
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025