Tråkig mentalitet på Täby

Sigel

Trådstartare
Jag var uppe förra veckan med min häst på Täby för att träna. Första dagarna gick bra men i slutet av veckan började det strula med hagar. Jag kommer från landet och min häst är van att gå ute 12 till 14 timmar varje dag. Nu fick jag lov att låna en hage på eftermiddagarna när ingen var där. Detta gick bra fram till fredagen. Jag hade åkt hem för lunchen och kvar var en tjejen som jag hade hästen i samma stall hos. Det först som händer är att en tjej kommer inrusandes och är mkt otrevlig och skriker att M:s häst är i hennes hage. Då förklarar M att hästen tillhör mig och om hon har klagåmål ska kom vända sig till banpersonalen. Tjejen springer iväg och en stund senare kommer en annan tjej ned och skriker att en häst springer i deras hage med ett grimmskaft hängandes runt benen. M går upp och hittar min häst i hagen berdvid MED ETT 3 METER LÅNG GRIMMSAFT HÄNGANDES I GRIMMAN. Hon tar in honom och han är förstårs skärrad men som tur var inte skada.

Denna tjej som den 1 april tog ut en främmande brun häst ur sin hage och skickade in den i en annan med grimskaftet hängandes efter, du borde inte få hålla på med djur! :mad: :mad: Hade du varit beredd att ta ansvar för de skador som hade kunna skett. man rör inte andras hästar om man inte har frågat först, man ska väl inte behöva sitta och vakta sin häst eller? Detta var idiotskt gjort, hoppas du tar till dig detta så det inte inträffar ingen. :mad: :mad: :mad:
Det hände inget denna gång så jag tar inte upp det i SG denna gång jag vet heller inte vem du är så hoppas du läser detta.

Sv: Tråkig mentalitet på Täby

Vilken idiot, synd att du inte vet vem det är! Håller med hon borde definitivt inte hålla på med djur!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
2 147
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite, Varning för långt inlägg. Igår när jag skulle ut till stallet, för att åka och träna hände en...
Svar
9
· Visningar
1 884
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod