Trakehnerfråga

sussisus

Trådstartare
Finns det någon förening, ett förbund eller vad som där man kan fråga om "gamla" Trakehner i Polen?

Stallet hade ett sto som jag är rätt säker på att hon var Trakehner, åtminstone är hennes pappa det - Beret KWLKP 129.
Jag vill försöka mig på att leta efter resten av hennes stam.
Choijna ska vara född 1971.
Så här såg hon ut 1987:
srChoijna87.jpg

Sv: Trakehnerfråga

Jag fick av hannoveranerförbundet den här länken, http://www.ueln.net/ när jag letade efter en ungersk avelsorganisation. Jag har inte hunnit sätta mig in i hur man gör. Kanske det kan vara något?
Jag kan fråga Solveig oxå om hon har någon häst med det namnet.

Ska kontakta wiekopolski-förbundet.

Det tyska Trakehnerförbundet skickade jag ett mail nu i eftermiddags (kom på det själv:D).

Tack för länken!

Det är sant förstås, att Choijna inte behöver vara ren Trakehner.
Därför skulle det vara trevligt att få reda på moderns uppgifter - om det nu går på den lilla informationen jag har.

Jag fick i alla fall svar från Tyskland idag, de hade förstås inga uppgifter men skickade mailadressen till deras polska dotterorganisation.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 297
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 137
Avel Hallå alla! Min första tråd här. Har försökt leta, men hittar inte svaret på min fråga bland tidigare diskussioner. Som jag har...
2
Svar
20
· Visningar
3 175
Senast: poloplayer
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 510
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka