• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sprettur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 887
Sv: Trailers

Maran skrev:
Fint släp!

Annars om man har två hästar man kör samtidigt regelbundet och vet med sig att man egentligen inte klarar viktkraven kan man ju skaffa sig BE, ev. kanske byta bilen mot som matchar den totalvikt som behövs på släpet. (Ett litet beskt tips...)

Jo jag vet, men vi har en bil som får dra ganska mycket, problemet är ju om man skaffar större bil att man inte alls får dra en transport bakom med B-körkort.
Har hört ifrån så många håll nu att det ligger hos regeringen att de ska höja vikterna för B-körkort!! :bump:
Så man ska nog vänta lite med att ta ett nytt körkort..

/Emma

Har ett Valeryd -81, med boggie (ind. dämpade hjul). Ganska litet (i höjd och bredd) så skulle inte ställa en stor häst där (min är d-ponny). Galvat chassi, klädd med alu och isolerad. Golvet nyligen bytt så det är bra funktionsmässigt. Dålig färg när jag köpte det så håller på och målar om nu. Riktigt bra släp för de pengarna jag gav för det!

Jag är lycklig ägare till ett Trane släp enaxlat av årsmodell -82.Fast det är nu helrenoverat.Bommen fram /delad har jag sänkt så även mina pluttisar kan använda den också,nu slipper jag stapla balar framför dom.

Har nyligen köpt ett Christ Charat som jag är jättenöjd med. Enkelare modell men finns i "lyxigare" utförande. Bra pris, boggie, bra att dra, snygga m.m
Kolla på www.trailerimport.se

Att rekomendera

Kylingekärran -86, modell 1300 HT-17.
Har även frontutlastning på den.

Tkr att den funkar fint, men ett nyare Star Trailersläp skulle väl inte skada :angel:

Jag har också en Böckman (Comfort) tycker också den är jättebra.

Maran skrev:
I princip alla märken har säkerhetsbommar fram numera på de nyproducerade släpen med undantag för Värmlandsvagnen, Trane (ej Exclusive), Läckö, Reko(?) som har hela bommar som standard. I princip de billigare svenska släpen. Vet ej om det går att få delbart som tillval.

VV har säkerhetsbommar numer. Får hem nya boggien efter semestern. Som tillval har jag trekvarts bom bak dessutom + extra ventilation. Har haft VV i snart 20 år och aldrig haft problem förrän med den jag har nu. Ventilationen är urkass...och den är alldeles för mörk. :cool:

Senast ändrad:

Maran skrev:
I princip alla märken har säkerhetsbommar fram numera på de nyproducerade släpen med undantag för Värmlandsvagnen, Trane (ej Exclusive), Läckö, Reko(?) som har hela bommar som standard. I princip de billigare svenska släpen. Vet ej om det går att få delbart som tillval.

Tack för det! Någon som känner till någon hemsida där man kan kolla på begagnade vagnar av olika märken?

princip alla märken har säkerhetsbommar fram numera på de nyproducerade släpen med undantag för Värmlandsvagnen, Trane (ej Exclusive), Läckö, Reko(?) som har hela bommar som standard.
Värmlandsvagnen har som sagt var säkerhetsbommar på sina vagnar!

*knappen*
Har ett enaxlat Trane 2003. Köpte det för fyra månader sen för 25.000:-, då hade det aldrig stått en häst i det ens...

Maran skrev:

Vår Värmlandsvagn en -05 har delad bom fram. :banana:
Har ej valt till utan det är standard.

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 741
Senast: Seaside
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 583
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
457
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka