Manji

Trådstartare
Såg just ett litet filmklipp från en tävling (trail) och jag vart grymt imponerad av smidigheten, lydnaden och självaste kontrollen och kommunikationen mellan häst och ryttare:D

Hade nån kunnat berätta lite mer om westen och då den nämda grenen?
Kan jag och min häst ställa upp i lättare klasser på mindre tävlingar med vanlig utrustning (bomfrisadel & engelskt träns)?

Tack på förhand!

Sv: Trail?

På D-tävlingar brukar engelsk utrustning vara tillåten i alla fall.
Hur arrangören ställer sig till bomfritt kan kanske vara olika från fall till fall, då det egentligen inte är tillåtet att tävla i enligt regelboken, men jag tror att det kan vara OK. Ring och kolla innan anmälan!

www.wras.se finns lite info om tävlingsgrenarna, här finns oxå en tävlingskalender och länkar till de olika klubbarna.

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 919
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284
Western Hej här kommer en till tråd om att omskola till western. Jag sökte på Buke men hittade inte riktigt svaren på de frågor som jag undrar...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka