Träfftråd Norrland

Anna_

Trådstartare
Jag tror att det blir enklast för alla om vi gör en egen tråd för våra norrlandsträffar! Nu är det dags att planera träff nummer 4 och vi har pratat om att träffas med hästar hemma hos mig i Ö-vik lördag den 22 mars.

Under förra träffen så insåg vi att detta är mitt i påskhelgen, men det verkar som att det är flera som är intresserade av att komma trots det så jag röstar på att vi behåller det datumet.

Planen är alltså att träffas med hästar och titta på varann, diskutera, kommentera, provrida osv. Naturligtvis så får man komma utan häst också. Jag tycker att vi ska försöka begränsa hästantalet lite mer den här gången, kanske max 8 kan vara lagom så vi hinner med att diskutera alla ordentligt?

Mat kan vi fixa för 50 kr per mål till de som vill, annars går det bra att ta med matsäck.

Jag har försökt skriva ner de som redan anmält intresse, så får ni fylla på de jag misssat och nya intresserade:

Anna_ (Svarten)
Tacitus
zesel (1 häst)
Boe (Siola)
evis (2 hästar)
Totola (Tabbe)

Jag försöker hålla den här sidan uppdaterad med aktuell information. Där kan ni även hitta vägbeskrivning mm hem till mig.

Sv: Träfftråd Ö-vik

För de som är nyfikna på vilka som varit med på de tidigare träffarna här uppe så kommer deltagarlistor här (så gott jag kommer ihåg)

Hästträff i Ö-vik 27 dec:
Anna_ (Svarten, Nikolina, Zorba)
evis (Flingan, Lejonhjärta)
Lusidor (Lasse)
Tacitus
mnementh
vilse

Hästträff i Ö-vik 26 jan:
Anna_ (Svarten, Zorba)
evis (Flingan, Tjaldur)
zesel (1 häst)
Kookaburra (Nasse)
Asa_S (1 häst)
Totola (Tabbe)
suberdoo (Skippen)
JustInCase (MB)
Lusidor
Tacitus
Boe
Emma*
Lina*
Totolas pappa*

Filmträff i Umeå 16 feb:
Anna_
zesel
evis
Asa_S
Boe
Tove*

(* = ej buke-nick)

Sv: Träfftråd Ö-vik

Ska se om jag kan vara med den 22 mars.Dock blir det utan häst då pållen fortfarande läker ihop.
Ska se om jag kan fixa fram lite intressanta böcker..

Sv: Träfftråd Norrland

jag är iaf i norrland över påsk, så jag kommer nog till träffen, men utan häst denna gång tror jag..

Jag kommer gärna till träffen om inte min häst :love: är påväg detta datum från Spanien. Vi har diskuterat runt den 20 som han ev skulle dyka upp - men om inte så kommer jag gärna o tittar på lite hästar :)

Här är en bild på världens sötaste lilla tre-åring som snart kommer hem till mig :love:
Nyspolad o torkar i solen. Det tyckte han var hiskeligt tråkigt o vägrade stå still så att jag kunde fota honom.

P1190027.jpg

Hej allihopa!
Det börjar snart bli lite akut... Kanske någon av er kan hjälpa mig?

Känner någon till någon i UMEÅ-trakten som kan tänka sig ta emot en importhäst för två veckor karantän i mitten-slutet på mars? Har inte fått ett transportdatum än men jag kan återkomma. Hippologum har ev tävlingar och jag ska höra med Surf. Men jag kan absolut tänka mig att stå hos någon privatperson oxå! Någon som har en boxplats lite vid sidan av eller så? Utebox går helt bra, men inte enbart hage. Känner någon någon bonde eller vem som helst?

PM'a gärna! :bow:

Jag har rensat påskafton så nu är det bara mamma som blir besviken om jag uteblir från påskmiddagen. Men kanske jag kan komma med hästar men hinna hem till kvällen!? Jaja, påsk är det ju varje år!
jag prelanmäler mig och en häst iaf. Kanske två..

Slänger upp denna tråd en bit igen! Vilka kommer?

Jag kommer mest troligt bara kunna ta med en häst, och isåfall blir det lillhingsten aka Lejonhjärta. Tjaldur behöver DA mer men Hjärtat behöver miljöträningen inför avelsvärderingen. Säkraste är nog om han får stå i box :angel: Även om han går bra på tråd, så vet jag inte hur han beter sej när han står "tråd i tråd" med främmande hästar, speciellt om det inte är ström.

AnnA_ - skulle det vara okej om vi kommer redan på fredagkväll igen?

Ja nu börjar det ju närma sig! Ska bli spännande att lära mer om Dual Aktivering!

Gästhagarna är framskottade, en extratråd är monterad längst upp och elaggregatet är lagat. (Ska vara kurs här nu i helgen...) Men visst kan vi låna ut en box till lill-hingsten. Och det går bra att ni kommer på fredag!

Så här ser väl anmälningslistan ut nu om jag förstått rätt:

Anna_ (Svarten)
zesel (1 häst)
Boe (Siola)
evis (Lejonhjärta)
Totola (Tabbe)
Lusidor (1 häst)
Tacitus
Kookaburra
suberdoo

(Kookaburra - vilken fin häst du köpt :love: )

Spännande med fler Ö-viksbor här på buke. Tyvärr så har inte min pålla kommit hem ännu, så då får jag väll se fram emot nästa träff ni har kanske:)

jag såg det sen, dessvärre såg jag också att den 22:a var mitt i påskhelgen, dvs då jag jobbar:mad:. Men ni får ha det så kul utan mig:D

Hej!!

Jaaa!!! :love:Visst är han fin!! Här finns lite fler bilder om någon vill se :D

Nu är han ääääntligen hemma! Och det känns sååå skönt! Pigg och glad och verkar inte ha bott någon annan stans än just här. Verkar nästan oberörd av flytten. Bara de första 45 minuterna som var lite läskiga tyckte han, sen var han som hemma.

http://i182.photobucket.com/albums/x271/ninahelena/Farolillo3.jpg
http://i182.photobucket.com/albums/x271/ninahelena/farolillo1.jpg
http://i182.photobucket.com/albums/x271/ninahelena/Jacob-morot-Farolillo2.jpg

Ang. 22/3...
Jag kan inte komma :crazy:
Inte bara det att jag har en underbar häst jag inte kan slita mig från :angel: men jag måste jobba oxå. Dom e kort med folk och jag har lovat ställa upp på hektisk påskhelg. Skulle ju gärna kommit på kvällen sen, men då måste jag ju till min lille ponke. Men NÄSTA gång, VILL jag komma. Då får vi planera en söndag tycker jag, Så det inte blir nåt jobb som kan komma i vägen. :p

Ta massa bilder och filmer och lägg ut!!!:bump::banana:

Himla snygg häst! Vilket huvud! Vilken hals!! :love:

Jag kommer på lördag iaf, transport och skjuts fixat! :)
Tabbe vill gärna stå i box igen om det går bra! Eller nja.. HAN vill nog inte stå i box, men matte vill inte rida kuse som sprungit sig svettig flera gånger om redan! ;)

Nu börjar det närma sig! zesel har ju inte skrivit något i den här tråden men jag hoppas att hon dyker upp på lördag - det är ju hon som är huvudperson om vi ska kunna prova DA :)

Om jag förstått rätt så ser deltagarlistan ut så här just nu.

Anna_ (1-3 hästar)
zesel (1 häst)
Boe (Siola)
evis (Lejonhjärta)
Totola (Tabbe)
Lusidor
suberdoo
ev Hoskeblaffa
Och så är det ett gäng icke-bukefalister som mailat mig och vill vara med, utan häst.

Jag kan låna ut mina hästar om någon hästlös vill prova lite DA-övningar. Själv är jag tokförkyld just nu men jag hoppas verkligen att det gått över innan lördag :crazy:

Kocken är upptagen med annat på lördag, så antingen beställer vi pizza eller tar med matsäck. Vad tycker ni? Hur länge tror ni vi vill hålla på, behövs middag också?

Jag är här! :)
Och jag kommer med mina hemgjorda DA-grejer (inte skratta ;) ).

Grabben får dock visa DA i longering, han har brallat omkring i hagen med vårkänslor och sträckt en ryggmuskel.

Jag ser att inte så jättemånga hästar är anmälda - om plats finns, får jag ta med shettis också så hon slipper stå ensam hemma? Vi behöver inte deltaga (men någon får gärna låna henne och prova DA-longering, tömkörning eller långa tyglar) . Hon kan inte dela liten hage med Grabben, då busar han sönder henne utan jag tar bara med henne om det finns box el. hage över.

Jag tar gärna med matsäck, och jag tror väl det är bäst att ta med två omgångar? Vi lär väl hålla på några timmar antar jag.

Jag beställer gärna pizza, men det är vilket som egentligen.

Vad är DA? Känner mig lite vilse i diskussionen! :rofl:

Jag beställer gärna pizza, kan vara lite kinkigt med matsäck i övrigt (eller, egentligen kan jag ta med lunch-matsäck, men tror nog det kommer behövas middag också?) eftersom jag har så lite tid nu...

Jag kommer definitivt inte skratta åt DA-grejerna men jag är orolig att Lejonhjärta kanske inte kommer vara så snäll med grejerna? Det är nog bäst om de mindre "orala" hästarna jobbas före honom så att inte alla grejer är sönderslitna :crazy: :angel:

Totola - DA = Dual Aktivering! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka