Träffa vargar på Kolmården

Sv: Träffa vargar på Kolmården

Det är inte alls så häftigt som det verkar... Det är häftigare :) Var där med skolan och fick titta på vargarna och klappa dem, det var så häftigt att se dem, fast vår stund i hägnet blev delvis förstört för de körde med fodertraktorn utanför hägnet. Vi fick titta på lejonens ungar med på andra sidan ett litet galler, var jättekul det med.

herregud, jag hade gjort vad som helst för att få träffa vargar! :love: Kompisar som du skulle man ha, som kommer på SÅNA härliga presenter! :bump:

Just det, det var simma med dem jag hade velat göra, o det hade lätt varit värt 3000. Men nu får man kanske klappa lite... o det känns lite dyrt med 3 pix för det faktiskt. :( För nåt år sen var det samma pris, men då fick du vara i bassängen med delfinerna, leka i vattnet o simma med dem. Den biten har de sumpat nu och tar fortfarande samma pris. :cool:

Nja det där är inte sant. För ett år sedan hade du 40 min tillsammans med delfinerna. Nu är det en timme. Man får klappa, prova att ge några kommandon och även vara med dem under vattnet en stund. Men man har aldrig fått simma med dem pga. säkerhets riskerna.
Jag vet för jag var där i lördags och det ÄR värt pengarna.

Yes, var där med skolan i en vecka på kurs, indelade i två grupper var vi omkring på området. Båda grupperna fick träffa vargarna även men det var bara vi som fick yla med dom :devil: har både bilder och film

helt underbart

Just det, det var simma med dem jag hade velat göra, o det hade lätt varit värt 3000. Men nu får man kanske klappa lite... o det känns lite dyrt med 3 pix för det faktiskt. :( För nåt år sen var det samma pris, men då fick du vara i bassängen med delfinerna, leka i vattnet o simma med dem. Den biten har de sumpat nu och tar fortfarande samma pris. :cool:

det där har du helt fått om bakfoten.
man har aldrig fått simma med dem. Däremot får du gå ner i vattnet och ha delfinerna framför dig i vattnet. det har du fått ända från början, ingenting av det är ändrat i produkten.

jag arbetar på Kolmården.

det där har du helt fått om bakfoten.
man har aldrig fått simma med dem. Däremot får du gå ner i vattnet och ha delfinerna framför dig i vattnet. det har du fått ända från början, ingenting av det är ändrat i produkten.

jag arbetar på Kolmården.

Vilken avd. jobbade där sen 2003, slutade nu 2007

*kl*

Måste jag också göra snart, kanske skulle önska mig det i födelsedagspresent? Får se om det slår att gosa med lejonungar som jag gjorde när min syster jobbade i safariparken :) DET var grymt!

Jag har också träffat vargarna!
Var där på en två dagars kurs med skolan och då fick vi klappa vargarna.
Riktigt häftigt! ;)

läste fel i tråden.. såg att det kosta det för att träffa delfinerna, trodde att det var priset för att träffa vargarna..:o

Jag ska träffa vargarna i mars! Ska dit med skolan.

Jag har varit där, men det var för ngr år sedan. Jag tror jag var 12 år då(17 nu). Jag har alltid älskat vargar men jisses vad dem var stora. Det trodde jag inte:p Jag var lite osäker i början men sen var det lugnt när en varg kom och la sig alldeles framför mig.
Det var verkligen en otrolig upplevelse som jag gärna skulle vilja göra om:D

ni som e där med skolan vilken skola går ni på?

ok har ni djurpark inriktning då elr?

Jag har också jobbat på kolmårdensdjurpark!! På SÖK!
Jag tror det va 2003 och 2004. Vart jobbade du??

ok har ni djurpark inriktning då elr?

Nej, vi gjorde resan främst i syfte att studera etologi (djurens beteende).
Fick besöket i varghägnet "på köpet" eller hur man nu ska säga. :)

Utbildningen var eftergymnasial, och kan väl sägas var inriktad på allmän djurvård och djursjukvård. Tyvärr finns just den utbildningen inte kvar längre, men det finns nåt liknande fast 2-årig.

Bor man mer söderut kan man fakiskt betala för att klappar vargar i Skånens djurpark :)
Jag har ju inte varit och klappat dom (än tyvärr) men jag har haft modeller som ställt upp på foton ändå :D

normal_PICT0063.jpg

Vad jag har förstått omegavarg dvs lägst i rangordningen.

Sedan hade dom vargungar förförra året som fastnade på bild.

normal_PICT0058.jpg

Korten tagna på Skånes djurpark. Bilderna får inte visas utan hänvisning dit.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 041
Senast: Anonymisten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 767
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar