Träffa vargar på Kolmården

Haukur

Trådstartare
Ja se rubriken. Är det någon som har gjort det? Min bästa kompis fyller 30 och jag har beställt presentkort på vargklappning till honom.

Men som vanligt när jag bestämmt mig för något börjar jag bli orolig, är det verkligen så häftigt som det låter?:D

Sv: Träffa vargar på Kolmården

Jag har gjort det. Vi var på djurvårdskurs med mina elever. Är du hundintresserad det minsta så är det superhäftigt.

Vilken härlig present. Blir avundsjuk. En av mina drömmar. Varför blir du tveksam? Vargarna där är underbara. Det blir en upplevelse som hon aldrig glömmer. En jobbarkompis har arbetat med Bengt Röken på Kolmården och tog alltid tillfället i akt att gå in i vargflocken. Hon blev sönderpussad varje gång. Ljuvliga varelser.

Jag har gjort det och ja, det var häftigt.

0266.jpg

0276.jpg

Ja, det är häftigt! Åtminstone om man är det minsta djurintresserad och har lite barnasinne kvar nog för att låta sig imponeras av ståtliga, mäktiga djur som vi människor varit rädda för i alla tider...

Man får massor av info från djurskötaren, man får fotografera fritt och man får garanterat klappa vargarna och bli pussad av dem. Att möta deras blick är något helt annat än att möta en hunds blick, tycker jag. En helt annan skärpa. De inger respekt.

Och på slutet får man höra dem yla, om djurskötaren får igång dem. Vi fick en jättelång serenad när vi var där! Vi fick dessutom höra lejonen ryta från hägnet en bit bort.

Jag har också gjort det (typ 1997), och det var en speciell upplevelse att bli slickad av en varg på halsen.! :eek::crazy::D Fick tydliga instruktioner av vargskötaren som var med - inga löst hängande saker som väskor, halsdukar etc och bl.a. fick tjej som hade fuskpäls på sig lov att ta av den innan vi gick in i hägnet, hehe.. De är ju faktiskt vilddjur, trots att de på Kolmården är vana vid människor..

Jag gav en heldag på Kolmården i födelsedagspresent till min sambo för 3 år sedan. Det var jättelyckat! Vi gick på föredrag om vargen på förmiddagen, åt luch och sedan blev det ett par timmar i varghägnet. :love: Se till att boka omedelbums om du/ni vill åka dit för det är populärt och kan vara svårt att få plats. :idea:

Jag överväger att önska mig det när jag fyller 30 :love: Det eller att få träffa delfinerna, men de hade visst gjort om delfin-reglerna, så jag tror inte man får "köpa" tid där längre.

Jag har också varit där! Lyckades få skolan att betala hela resan när jag mitt projektarbete i gymnasiet.
Rekomenderas verkligen, jättehäftigt!
Glöm inte kameran.

Jag har! Och det är hur häftigt som helst :bump: Mannen som var med i hägnet var väldigt trevlig och rolig och vargarna var helt underbara :)

Jag har och ja, det var en sann upplevelse!

Hittade en soulmate som bokstavligen lade sig i mitt knä och ville bli kliad...blev lite svettig på näsan då eftersom man inte kan vara riktigt säker.

Om du varit min kompis hade jag älskat dig for eeevver :love:;)

Vargarna & simma med delfiner (fast det verkar finnas roligare ställen utomlands att göra delfingrejjen på) det ska jag bara göra innan jag dör. Basta!

tillägg: att inte få simma med delfinerna & betala 3000 känns ganska hutlöst. Men det är ju jag.

Jag har klappat vargar! :banana:

Det var verkligen en upplevelse, och jag kommer att göra det igen någon gång.

tillägg: att inte få simma med delfinerna & betala 3000 känns ganska hutlöst. Men det är ju jag.

Just det, det var simma med dem jag hade velat göra, o det hade lätt varit värt 3000. Men nu får man kanske klappa lite... o det känns lite dyrt med 3 pix för det faktiskt. :( För nåt år sen var det samma pris, men då fick du vara i bassängen med delfinerna, leka i vattnet o simma med dem. Den biten har de sumpat nu och tar fortfarande samma pris. :cool:

Tack för alla svaren:D Har lugnat mig lite nu, blir alltid osäker precis när jag köpt en present:angel:

Det blir nog jättebra, kompisen är lika tokig i djur som jag är, vi hade lilla julafton förra helgen när vi var ut till en fäbod å klappade grisar och får:D

Nu längtar jag bara tills nästa vecka så han kan få sin present å jag får se reaktionen:)

Jaa, det är jättehäftigt!! De är ju trots allt inte vilda i den bemärkelsen men det är fascinerande att studera flockdynamiken.

Var två dagar på Kolmården i samband med en etologikurs jag läste för ett par år sedan. Man var tvungen att ta det väldigt lungt med dem och ibland dra in näsan(!). Minns att det kom en ranglåg kille som ville pussa mig i ansiktet samtidigt som ledaren ansåg att det var han som var den som skulle pussas i ansiktet. Fick se HELA garnityret på mycket nära håll! Då steg pulsen en aning kan jag säga!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 767
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar