Jag gissar också på höstaster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gissar också på höstaster.
Åh, så roligt att få sätta igång med en sån planering!
Jag skulle gärna också vilja ha en pallkrage med "lite vad jag känner för det året" men jag får nog inte in fler än två i min pyttelilla trädgård. Det är en hyresrätt och hyresvärden blir nog inte alltför glad om jag gör om hela till pallkragar De två som är där nu ser riktigt fina ut men fler hade sett inträngt ut tyvärr.
Jag har aldrig haft varken gröna fingrar eller intresse för odling men nu har det börjat så smått faktiskt. Nu i sommar har vi fixat i trädgården som gått från en trädgård som man skäms lite för till att vara det man visar gästerna först Finns en rabatt kvar att anlägga men sen är det fullt.
Ska bli ruskigt kul! Fixade iordning trädgården hos dåvarande maken, under 6 år gick det från 70 talsträdgård med tujor, enbuskar och div annat mindre vackert till funktionell trädgård med massa bärbuskar, jordgubbar, smultron och lavendelland. Jag är inte så mycket för massa blommor o grejer. Är jättefint men jag har inte det intresset
Åh tråkigt att du inte får in en pallkrage till, men det ska ju se nått som bra ut också hehe. Vad kul att ni fått det fint! Är ju sån njutning när grovjobbet är klart
Ja verkligen! Jag är också mycket för en funktionell trädgård. Tycker om att odla sånt som kan ätas.
Rabatten som är kvar är lite svår dock. Där får det nog bli en rabatt som bara ser fin ut. I delvis skuggit söderläge. En del av rabatten får aldrig sol och den delen som får sol får mycket sol hela tiden. Skuggat av ett staket vilket gör att de växter som blir lite högre får mycket sol.
Jag har en tanke på att sätta två dvärgsyréner (älskar doften av syrénmen har inte plats för vanlig!) på stam som då kommer få bra med sol. Sen en perenn som är lite halvhög (med fina blommor) mellan och sen en marktäckare som kan sprida sig och se fin ut, t.ex. blodnäva eller liknande. Jag är lite inne på funkia (som är fin även utan blommor och klarar skuggan närmst staketet) men jag får se.
Brukar de bli 150cm?Jag gissar också på höstaster.
Nej det har jag inte sattDragon?
Jag får fortsätta vårda dem lite till alltsåJag tror varken på förslagen Dragon eller Höstaster. Jag tycker jag känner igen den men kan inte placera den mer än så. Ogräs tror jag inte på.
Min första tanke var Jättenattljus men när jag googlade så stämmer inte bladen heltBrukar de bli 150cm?
SpännandeMin första tanke var Jättenattljus men när jag googlade så stämmer inte bladen helt
Det beror på vilken sort det är och hur välgödslade. Men det finns så höga sorter.Brukar de bli 150cm?
Tänk på att de vill stå trångt annars blommar de inte.Något är på gång...
Visa bifogad fil 54713
Mina stackars vanskötta vita afrikas lilja ska äntligen planteras om. Varje planta ska delas i tre. Jord är fylld i botten på de nya krukorna men där tog det stopp. Jag får inte ur liljorna ur de gamla krukorna!
Inte så här trångt i alla fall...Tänk på att de vill stå trångt annars blommar de inte.
I princip tills de spräcker krukan av sig själva sägs det.Inte så här trångt i alla fall...
Visa bifogad fil 54727
Har aldrig haft så få blomstänglar som i år, bara tre stycken! Brukar ha runt 25-30 blomstänglar på de fyra plantorna.