Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Slänger upp en bild på min damm också. Äntligen blommar irisen, den har vägrat när jag haft den i kruka men efter flytt till dammen blev den nöjd.

Det är för lite växter i dammen, jag har gjort några växt-öar på försök och ska göra fler om det funkar bra (vilket det verkar göra).
IMG_20240606_131221.jpg
 
Zon 2 och gissar på att dom ruttnar under vintern😆. Skulle vara praktiskt att kunna sätta potatis på hösten annars istället för på våren.
Zon 2 här också. :) Jord med ganska mycket lera. De övervintrade brukar dock inte vara långt från ruttna och tror inte de få jag låtit stå kvar har gett nämnvärt med nya potatisar heller tyvärr, annars vore det ju verkligen smidigt 😁
 
Nu har samtliga tomater fått komma ner i sin odlingslåda. Jag har även bytt uppbindningen till nästan alla. Behöver köpa ett armeringsnät till åt de sista.

Ytterligare en odlingslåda mot grannen har grävts ur, fyllts upp och fått jordgubbar i sig. Jag hade en förhoppning om att hinna en till eftersom jag ska bort i helgen men har haft migrän nästan hela dagen så det sket sig kan man säga 😔

I morgon ska det köpas mat, packas och planeras så frågan är om jag hinner ngt annat övht. Drömmen hade varit ett skydd åt jordgubbarna och att få upp sista armeringsnätet till tomaterna.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 679
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 240
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 481
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp