Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Men alltså Night Silence :love:
En del av mig vill börja gräva upp dahliorna och fixa med knölarna nu och ser fram emot nästa säsong, men sånahär dagar när de är såhär fina är det ändå lite vemodigt att säsongen snart är slut.

Visa bifogad fil 153920

Skulle dock vilja påstå att det där är något annat än Night Silence. Ser mer ut som Seniors hope eller något?
Oavsett otrolig, men tycker den känns för glittrig och "ojämn" i färgerna för NS som dessutom brukar ha rätt stor mörk mitt.

Ett jäkla aber med felmärkta dahlior för övrigt. 😅
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 678
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 240
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 481
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp