Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
När omplanterar man tomater?
När de bor trångt. Det beror helt enkelt lite på hur tätt de är sådda. Har man dessutom bara sått i såjord så behöver de näring ganska snart och behöver då skolas om redan när de första karaktärsbladen visat sig. I år provade jag själv att så i små djupa krukor med näringsrik jord i botten och såjord överst. Tanken är att jag inte ska behöva plantera om dem i brådrasket.
 
Vi har tujor :confused: på framsidan varav den ena är rätt stor och kompakt och skulle behöva klippas till men den är brun bakom det gröna, är det nån idé att klippa?

Bjuder på en dålig bild genom fönstret, det är typiskt englandsväder här idag, det är den till vänster jag helst vill trimma
20170322_114725.jpg


Jag är lite avis på grannen vars Magnoliaträd blommar, vårat har en bit kvar.
20170322_114732.jpg


Våran framsida känns så oplanerad och har vuxit vilt i några år, det är buskar och träd, rosor, krokus, snödroppar, tulpaner och cyklamen som växer hej vilt.
 
När de bor trångt. Det beror helt enkelt lite på hur tätt de är sådda. Har man dessutom bara sått i såjord så behöver de näring ganska snart och behöver då skolas om redan när de första karaktärsbladen visat sig. I år provade jag själv att så i små djupa krukor med näringsrik jord i botten och såjord överst. Tanken är att jag inte ska behöva plantera om dem i brådrasket.
Karaktärsblad :confused:
 
Vi har tujor :confused: på framsidan varav den ena är rätt stor och kompakt och skulle behöva klippas till men den är brun bakom det gröna, är det nån idé att klippa?

Bjuder på en dålig bild genom fönstret, det är typiskt englandsväder här idag, det är den till vänster jag helst vill trimma
20170322_114725.jpg


Jag är lite avis på grannen vars Magnoliaträd blommar, vårat har en bit kvar.
20170322_114732.jpg


Våran framsida känns så oplanerad och har vuxit vilt i några år, det är buskar och träd, rosor, krokus, snödroppar, tulpaner och cyklamen som växer hej vilt.

Men vilken härlig trädgård tänkte jag just säga!
 
Tre Bryssel har verkligen kommit upp, och många tomatfrön på g! De tog sig som attan, kul. :) Har också två mangoplantor som tar sig och börjar se fina ut. Härligt annorlunda bladverk. Längtar efter att ha tiden att kratta i landet, gödsla och så sommarblommor.
 
Vi har tujor :confused: på framsidan varav den ena är rätt stor och kompakt och skulle behöva klippas till men den är brun bakom det gröna, är det nån idé att klippa?

Bjuder på en dålig bild genom fönstret, det är typiskt englandsväder här idag, det är den till vänster jag helst vill trimma
20170322_114725.jpg


Jag är lite avis på grannen vars Magnoliaträd blommar, vårat har en bit kvar.
20170322_114732.jpg


Våran framsida känns så oplanerad och har vuxit vilt i några år, det är buskar och träd, rosor, krokus, snödroppar, tulpaner och cyklamen som växer hej vilt.
Tyvärr funkar det inte att trimma en tuja, du kan klippa några centimeter, men kommer du till det bruna (gamla vissna barr) är det kört, de bryter inte igen och då får du ett brunt "hål" i tujan. Tycker du den är för stor är det bäst att ta bort den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 682
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp