Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag klickat hem en påse jättevallmo och en påse sommardahlior. Testade idag med att leta i handeln men kunde inte hitta det nånstans så det fick bli nätet. Jag borde hålla mig till nätet även i fortsättningen, då hinner jag iaf tänka ett par varv innan jag stressar till kassan. :crazy:
 
Det jag sådde för två veckor sen har verkligen ploppat upp ordentligt nu.
Funderar på om det är för tidigt att så mer fröer?
Vad tror du som är i samma zon @athena_arabians ? Tänker främst tomater och gurka.

Jag hade nog tagit det lugnt ett tag till, jag hade för bråttom förra året och det var skitdrygt. Tomater/gurka kommer jag att så tidigast i mitten på mars. Med ljus och värme (till en början) så tar de sig så bra, tomaterna var helt galna förra året.
 
Jag hade nog tagit det lugnt ett tag till, jag hade för bråttom förra året och det var skitdrygt. Tomater/gurka kommer jag att så tidigast i mitten på mars. Med ljus och värme (till en början) så tar de sig så bra, tomaterna var helt galna förra året.
MV5BZWMxOTEzMjktYjE3NC00NmZjLThlNzYtMDE3MDlmNWVmZTZkXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_UY1200_CR62,0,630,1200_AL_.jpg


:nailbiting:
 
Måste nog sätta mer sommarpumpa. En av plantorna dock vid omplanteringen. Bäst att sätta två nya. Kanske tre. Eller åtta. Man vet aldrig.
Kanske ska du vänta lite?

jag brukar tyvärr så för tidigt och så blir de inte så roliga att sätta ut. Alla pumpor och squash växer till sig otroligt och gror dessutom fort.

Jag brukar inte så mina förrän en bit i n i maj för att sätta ut när risken för frost är över, första dagarna i juni.
 
Vilken välsignad tur att jag inte kom mig för att så något förra veckan.
Jag blev "tvungen " att oväntat åka till Sverige när min pappas tillstånd plötsligt snabbt försämrades, min man är hemma med barnen. 2 av 3 ungar har magsjuka, hoppas bara att maken slipper undan.

Sedan blir det nästan bara hem och vända innan vi reser upp till begravningen.

Inte en enda sådd hade blivit vattnad. Och det skiter jag i nu. Får köpa färdiga plantor och så resten på friland i april.
 
Beklagar sorgen, @majola :(

Det finns viktigare saker som kan komma emellan odlingsplanerna, men de brukar ordna sig på något sätt ändå. Hade du haft vägarna förbi NV Skåne hade jag mer än gärna delat med mig av lite blandade småplantor - men jag gissar att besöken i Sverige är fyllda med annat att tänka på just nu.
 
Vilken välsignad tur att jag inte kom mig för att så något förra veckan.
Jag blev "tvungen " att oväntat åka till Sverige när min pappas tillstånd plötsligt snabbt försämrades, min man är hemma med barnen. 2 av 3 ungar har magsjuka, hoppas bara att maken slipper undan.

Sedan blir det nästan bara hem och vända innan vi reser upp till begravningen.

Inte en enda sådd hade blivit vattnad. Och det skiter jag i nu. Får köpa färdiga plantor och så resten på friland i april.

Beklagar sorgen! :(
 
Beklagar förlusten @majola :(

Med tanke på omständigheterna tycker jag du ska göra det du orkar/hinner i trädgården. Det är mycket man kan direktså och för mig är trädgårdsarbete läkande. Jag tänker ofta på pappa när jag håller på i trädgården (positiva tankar och glada minnen då).

Om min frösådd går bra skickar jag gärna plantor till dig, jag har köpt plantor från England några gånger och det har gått bra :)
 
Alltså förlåt om jag tjatar men jag är bara SÅ varmbänksfrälst. :love: Efter att den varit uppe på 65 grader ett par dagar, så la jag på ett lager jord på toppen igår och nu ligger den väl på 55 någon decimeter ner och 15 grader på ytan ungefär.

Så: nu har jag varit ute i kallt duggregn och kört fingrarna genom den mest njutbart ljumna, fina planteringsjord man kan föreställa sig. Helt overkligt! Jorden kändes som den möjligen kan göra halvvägs in i maj, en solig och varm dag. Och samtidigt har jag strött ut och krafsat ner fröer av spenat, rädisor, majrovor, plocksallat och bindsallat (Little Gem). Fortsättning lär följa! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 626
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 032
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp