Trådlöst nätverk..

H

HoppFantasten

Hej, jag har en bärbar dator som jag inte har någon internetuppkoppling på när jag är hemma, endast i skolan. Men nu har jag märkt att min dator ansluter till ett nätverk här hemma.. iaf om jag är på nån speciell plats (köket eller min säng) :angel:

Någon som vet vad som gäller när det blir såhär? Tacksam för svar.
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Troligen grannen eller någon i närheten som har trådlöst internet som skickar ut att här är jag.
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Ja, det har jag förstått.
Man jag undrar vad som gäller. Olagligt eller ej?
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Tror att det är olagligt.
Att du får kontakt med den är nog inte olagligt men att använda dess nätverk är nog det.
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Nej, varför skulle det vara olagligt?? Den person som skapat ett oskyddat trådlöst nätverk får väl helt enkelt skylla sig själv. Man kan väl aldrig bli åtalad för att använda sig av ett oskyddat trådlöst nätverk.

/Erica
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Håller med. Möjligen skulle jag se det som lite ofint att använda sin grannes nät, om de nu inte har vett att skydda sig. Någongång ska jag orka gå ner till min granne undertill och berätta att jag kommer åt hans nät... och att han kanske borde ändra namnet från "default"
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Hehe... Javisst håller jag med. :) Vi har haft trådlöst nätverk här hemma, men då var det skyddat. Själv har jag inte ens något trådlöst nätverkskort men min dator står ju där den står.

/Erica
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Laban skrev:
Tror att det är olagligt.
Att du får kontakt med den är nog inte olagligt men att använda dess nätverk är nog det.

min syrra har också en bärbar och får alltid kontakt med grannens, men inte sin egna :crazy: Vad gör man i sådana situationer dårå?
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Det är lite svårt idag.
Det har diskutterats att det kan vara olaga dataintrång.
 
Sv: Trådlöst nätverk..

Det är olagligt men tänk såhär.

Om vederbörande inte vart smart nog att sätta ett enkelt lösenord på sin trådlösa router så hans internet går ut över grannskapet lär densamme inte vara smart nog att anmäla dig för datorintrång ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 422
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 322
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn Min dotter i tioårsåldern har alltid haft problem med sitt humör när hon inte får som hon vill. Hon blir ledsen, sur och tjurig, hänger...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 666
Senast: Wysiwyg
·
Övr. Barn Sitter här och funderar och kom på att någon här säkert kan svara. Idag har jag haft ett möte på skolan ang min trettonåring som mår...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp