Trädgrenar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare guess_jeans
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 951
G

guess_jeans

Visste inte riktigt i vilket forum jag skulle lägga den här tråden, men jag chansar på det här.

Jag har min häst i en liten grushage om dagarna då det tyvärr inte finns några andra alternativ. Skulle dock gärna vilja sysselsätta honom lite mer i hagen och har funderat på att lägga ut en trädgren i hagen som han kan gnaga på. Kan det vara en bra ide?

Vilken trädsort är att föredra? Känns som att fruktträd vore det mest lämpliga väl? Har tyvärr inga äppelträd, men kan päron, plommon eller körsbärsträ fungera?

Tacksam för svar :bump:

Sv: Trädgrenar

Hej hej

Det är bra med grenar i hagen så dom har att tugga på.
Mina föredrar mest pil men björk funkar bra de me.

Mina har även en boll i hagen att leka med då min schettis har ett stort lek behov,,, funkar super

Päron är nära släkt med äpple, det funkar nog. Rönn är mäkta populärt, det har jag kört. Gran funkar. Körsbär provade jag, det var inte poppis, ev är stenfrukter (även plommon hör till stenfrukterna) inte helt bra.

Asparna i våran hage äe totalt avskalade, så jag antar att dom är uppskattade!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 062
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 341
Senast: aiquen
·
Träning Nu har det som jag för 1,5 till 2 år sedan misstänkte skulle bli ett problem blivit just ett problem. Redan första vintern jag hade...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 428
Senast: asmodeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?