Tar du inte reda på dem lär du antagligen få en liten invasion av palsternackor där nästa årVisa bifogad fil 151172
Är de här fröna förbrukade (vissna?) eller kan man ta och spara till nästa år? Är palsternacka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tar du inte reda på dem lär du antagligen få en liten invasion av palsternackor där nästa årVisa bifogad fil 151172
Är de här fröna förbrukade (vissna?) eller kan man ta och spara till nästa år? Är palsternacka.
Hur länge sedan är detta? Jag trodde också att min pepparrot dog, men året därpå kom den upp igen och verkar trivas helt ok. Tänkte om det var i år du satte den så kan du lugnt vänta och se nästa årPepparrot lät spännande @Scata Det ska jag testa! Jag försökte för övrigt odla pepparrot bakom komposten. Den dog. Vet inte varför, men den är borta ur existensen nu.
Provade lägga in gurka ihop med paprika idag. Ska bli spännande att se hur det blev!
Nä, det är tre år sen och ingenting har kommit upp. Satte en färdig planta som stendog..Hur länge sedan är detta? Jag trodde också att min pepparrot dog, men året därpå kom den upp igen och verkar trivas helt ok. Tänkte om det var i år du satte den så kan du lugnt vänta och se nästa år![]()
Är det inte bara en sådan sort? Ser ut som green twister typ?Visa bifogad fil 151299
Solhatten är så gles i kronbladen och lite blek i färgerna. Vad har jag gjort för fel, tro?
Ja, det kanske det är? Men den känns lite blek och tanig.Är det inte bara en sådan sort? Ser ut som green twister typ?
Om härdigheten på rosen är zon 5 ska den inte behöva täckas. Jag bor i zon 3-4 och här täcks inga klätterrosor. Vart har du sett rekommendationen för täckning av klätterrosor någonstans?Jag har satt upp en rosenbåge i våras och satte luktärt där, men är inte alls nöjd utan går mer mot att det nog blir bättre med en klätterros av något slag. Jag har kikat lite på honungsrosor men såg att klätterrosor överlag behöver täckas vintertid och jag vill helt enkelt inte behöva klä in rosenbågen. Polstjärnan såg jag skulle funka men jag vill helst inte ha vita rosor då huset är vittJag föll pladask för gula honungsrosor men kan tänka mig andra färger också.
Vad säger ni med koll, finns det någon klätterros som kan fungera som inte behöver täckas vintertid? Jag bor i södra Dalarna, zon 5.
Googlade lite och såg att man på diverse ställen blomsterlandet mfl skriver om täckning. Mig veterligen är det inte något som "alla" gör utan kanske mer något för de riktigt nördiga.Jag har satt upp en rosenbåge i våras och satte luktärt där, men är inte alls nöjd utan går mer mot att det nog blir bättre med en klätterros av något slag. Jag har kikat lite på honungsrosor men såg att klätterrosor överlag behöver täckas vintertid och jag vill helt enkelt inte behöva klä in rosenbågen. Polstjärnan såg jag skulle funka men jag vill helst inte ha vita rosor då huset är vittJag föll pladask för gula honungsrosor men kan tänka mig andra färger också.
Vad säger ni med koll, finns det någon klätterros som kan fungera som inte behöver täckas vintertid? Jag bor i södra Dalarna, zon 5.
Honungsros behöver du definitivt inte täckaJag har satt upp en rosenbåge i våras och satte luktärt där, men är inte alls nöjd utan går mer mot att det nog blir bättre med en klätterros av något slag. Jag har kikat lite på honungsrosor men såg att klätterrosor överlag behöver täckas vintertid och jag vill helt enkelt inte behöva klä in rosenbågen. Polstjärnan såg jag skulle funka men jag vill helst inte ha vita rosor då huset är vittJag föll pladask för gula honungsrosor men kan tänka mig andra färger också.
Hade själv inte velat ha något som konkurrerar med bollen i krukan men gillar när det kommer någon annan form nede, så nån slingerväxt kanske? Jag hade nog valt mellan tex murgröna, plättar i luften (osäker på riktiga namnet) lr silvernjurvinda.Köpte en krysantemum igår. Tänkte ha den på trappan, men den var lite för stor för krukan. Så nu tänkte jag istället ta en stor kruka och ställa nedanför trappan. Då blev bollkrysset plötsligt för litet.
Vad kan jag ha mer i krukan?
Silvernjurvinda är ju fint! Det kanske jag skulle leta efter.Hade själv inte velat ha något som konkurrerar med bollen i krukan men gillar när det kommer någon annan form nede, så nån slingerväxt kanske? Jag hade nog valt mellan tex murgröna, plättar i luften (osäker på riktiga namnet) lr silvernjurvinda.
Visa bifogad fil 151299
Solhatten är så gles i kronbladen och lite blek i färgerna. Vad har jag gjort för fel, tro?