Åh fan. Det kanske det är? Jag har ingen aning..Trodde det var för sent för paprika om man ska hinna få frukt på dom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh fan. Det kanske det är? Jag har ingen aning..Trodde det var för sent för paprika om man ska hinna få frukt på dom?
Jag skulle säga att paprika ska sås i januari/februariÅh fan. Det kanske det är? Jag har ingen aning..
Oj, så tidig har jag aldrig varit och haft jättefina skördar. Men kanske ska kolla om det går att köpa färdiga plantor då för att säkra upp om vi vill ha det i år.Jag skulle säga att paprika ska sås i januari/februari
Man brukar räkna 6månader från sådd till frukt på paprika.Åh fan. Det kanske det är? Jag har ingen aning..
Jaha jag tycker den brukar komma lite efter tomaterna bara, så har behandlat den som en tomatMan brukar räkna 6månader från sådd till frukt på paprika.
Mina står i gassande sol morgon till kväll och verkar uppskatta det.Apropå pion, jag har en som står i ett buskage. Den kommer upp troget varje år, men har aldrig blommat under de 8 år jag bott här. Jag behöver hitta en ny plats till den. Men var?
Mina har också söderläge. Jag har dem i en rabatt ut mot vägen som går förbi huset (en promenadväg), tycker att de ska stå där de syns!Mina står i gassande sol morgon till kväll och verkar uppskatta det.
Kan den vara planterad för djupt?Mina har också söderläge. Jag har dem i en rabatt ut mot vägen som går förbi huset (en promenadväg), tycker att de ska stå där de syns!
@Wille
Nej alltså mina pioner blommar fint, det var ett tips till @Wille om att välja plats där de synsKan den vara planterad för djupt?
Alltså jo, jag vet mycket väl hur pioner vill ha det för att trivas. Pionens krav har jag koll på. Det var inte det som var min fråga. Frågan var var jag ska plantera dem. Har ju inte plats någonstans. Det är fullt överallt. Jag måste alltså skapa en plats. Men var passar det att ha en pion? Det vet jag inte.Mina står i gassande sol morgon till kväll och verkar uppskatta det.
Jag hade kanske satt dom med daggkåpa, om du har det nånstans? Älskar den kombinationen, så fluffigt å fintAlltså jo, jag vet mycket väl hur pioner vill ha det för att trivas. Pionens krav har jag koll på. Det var inte det som var min fråga. Frågan var var jag ska plantera dem. Har ju inte plats någonstans. Det är fullt överallt. Jag måste alltså skapa en plats. Men var passar det att ha en pion? Det vet jag inte.
Jag har tagit bort min daggkåpa då den tog över för mycket i en liten rabatt. Och jag saknar fortfarande en plats till pionen. Orkar liksom inte gräva en ny rabatt, vilket är den största haken.Jag hade kanske satt dom med daggkåpa, om du har det nånstans? Älskar den kombinationen, så fluffigt å fint
JappDet här ”15-18 grader och ljust efter groning” är ju helt omöjligt att uppnå för en annan som är ny på det här med odling. Förstår att folk skaffar sig odlingsrum och växtbelysning osv…
Mina rosor blev det huggsexa om. Många ville ha dem.Oj, redan två stycken som vill ha mina skruttiga gamla rosor! Det trodde jag faktiskt inte. Kul!