Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för krusbär du har, röda eller gröna?Marmelad och sylt har jag provat, inte gott. Picklade låter intressant. Frågan är om de mister sin kräksmak i processen? För det är den jag inte kan med
Röda. Söta är de men de smakar ändå barnspya... Jobbiga att plocka också för det är fullt med taggar på grenarna. Tror att det är en gammal sort. Inte ens fåglarna äter dem.Vad är det för krusbär du har, röda eller gröna?
Jag har röda och om man väntar tills dom är riktigt mörkröda så är dom jättesöta och goda
Men jag minns mormors gröna krusbär som sura som 17, hon bladade dom med rabarber och gjorde marmelader och likör = inget mitt barnjag gillade
Röda. Söta är de men de smakar ändå barnspya... Jobbiga att plocka också för det är fullt med taggar på grenarna. Tror att det är en gammal sort. Inte ens fåglarna äter dem.
Jamen då får jag prova saft också utöver att pickla! Men gudnåde er båda, @Gnist och @Lillgrådis, om det smakar barnkräks!Låter som samma äckel från stenåldern som jag har här, men de funkar som sagt i saftat tillstånd eftersom saften har noll krusbärssmak
Blir en lite sträv saft, som lingondricka, aroniasaft och sånt päck.
Jamen då får jag prova saft också utöver att pickla! Men gudnåde er båda, @Gnist och @Lillgrådis, om det smakar barnkräks!
Trädgårdsvård! jag gick ut på altanen, kollade runt i trädgården och konstaterade fortfarande över halvmeter snö = ett bra tag till jag kommer ut å kan göra nåttSen har vi haft årets första helg spenderad med trädgårdsvård. Ett litet träd/vanvårdad buske grävdes upp, staket flyttades för att hindra det traktorsjagande barnet att rymma samt fyndat 17 kvm marksten på blocket. Kommer kännas i kroppen imorgon men jösses vad med vårkänslor!
De här enstaka ljusglimtarna är skånes sätt att be om ursäkt för regnpåsidan-sjuttielva stormar och dementorliknande grå massa sedan mitten av oktoberTrädgårdsvård! jag gick ut på altanen, kollade runt i trädgården och konstaterade fortfarande över halvmeter snö = ett bra tag till jag kommer ut å kan göra nått
Måste prövas, vi har frysen full av krusbär och jag gillar inte såna som de är (ungar, sambon och hund äter direkt från buskarna dock).Svärmor gör en fantastisk krusgubbesylt. Dvs krusbär och jordgubbar. Syran i krusbären lyfter verkligen jordgubbssylten.
En av mina ljuvliga amaryllisar blommar äntligen och jag hade tänkt sätta ut den i trädgården när den är färdig. Är det någon som har provat amaryllis ute?
Visa bifogad fil 137868
Visst är hon! Jag har en til som är lite speciell som knoppar nu. Det vore härligt att få ha dem ute så att folk får se dem, och om det funkar tänker jag köpa fler roliga när de är billiga efter jul nästa år igen.Wow vad fin
En av mina ljuvliga amaryllisar blommar äntligen och jag hade tänkt sätta ut den i trädgården när den är färdig. Är det någon som har provat amaryllis ute?
Visa bifogad fil 137868