Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fint det är med berg i trädgårdenVisa bifogad fil 120164
No-dig-rabatt gjord (här på G) i större bergsskreva/avsats. Har nu satt tillbaka digitalis där och mina små plantor av rosenskära. Nästa år när allt förmultnat ska jag nog sätta perenner här.
Fast att det inte finns sten när man gräver är rätt skönt ibland.Vad fint det är med berg i trädgården
Jag är riktigt avis!
Mvh/bor på platt sandjord, det finns inte en enda sten i sikte ens när man gräver (gammal sjöbotten)
Jag har nog aldrig lyckats döda en funkia, de är riktigt tuffa!Några funkior jag glömt bort att jag hade planterat börjar komma upp! Jag köpte dem i höstas för typ ingenting eftersom de minst sagt såg dassiga ut... men de har bevisligen överlevt, det är flera skott på väg upp
Visa bifogad fil 120176
Vill förhoppningsvis gro, bäxa och bo i framkant av funkiarabatten.
Det värsta som händer är att man misslyckasJag älskar aubrietia som väller fram över murar eller stenar, men jag tycker att det är så svårt att hitta färdiga plantor. Kanske jag också skulle ge mig på ett försök med frösådd. Nu blev jag inspirerad!
Visa bifogad fil 120176
Vill förhoppningsvis gro, bäxa och bo i framkant av funkiarabatten.
Det värsta som händer är att man misslyckas
Jag provar att direktsåSka du direktså eller förgror du? Funderar också på denna nämligen.
Visa bifogad fil 120195
Jag lyckas inte hitta sortnamnet på den här, någon som kan gissa? Måste beställa fler
Jag tror inte det, den ser lite mer "skålformad" ut på vissa bilder.. men färgen stämmer!Kan det vara Black Jack?
Såndär hittade jag vid min altan. Nergrävd å dök upp.när jag drog upp mossa å gräs. Vill oxå veta vad det är.Jag fick en extra pallkrage i odlingsföreningen i år, och när jag som bäst drog kvickrot och kirskål hittade jag ett par puppor(?), mycket väl placerade i det varmaste och bäst dränerade hörnet av kragen. Är det här något jag borde vara rädd om/för, och i så fall hur?
Visa bifogad fil 120199