Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, not sorry! Om jag lider ska andra lida också, annars blir det orättvist!Du är en GRYM människa. Jag ska inte köpa fler amaryller
Relaterar! Ju mer jag tittar, desto mer hittar jag.. i år so far:Idag har trädgårdsarbetet inte varit så roligt. Gallkvalster på avenbokshäcken. Äppelvecklare på äppelträdet. Rosbladsstekel på rosorna.
Kurilerkörsbär blir Max 1,5-2m om jag förstått det rätt.Kan det här vara kurilerkörsbär? Blommar helt tokigt ett par dagar, så att det är svårt att tro att det är verkligt. Träden är ett par generationer gamla, så det finns ingen att fråga. Beskurna så att de ser bonsaivuxna ut när de blommar, strax över 3 meter höga.
Visa bifogad fil 119735
(Fotat mitt i natten... )
Skyffla i säckar?Tips på hur jag kan få hem en mängd jord (lös, inte förpackad) utan släpkärra?
Provade det förra året och säckarna gick sönder. Trots dubbla.Skyffla i säckar?
Stora murarhinkar?Provade det förra året och säckarna gick sönder. Trots dubbla.
Ja, problemet är att jag får köra många rundor (och bara har två hinkar )Stora murarhinkar?
Hästskiten jag tar hem från ridskolan tar jag i säckar i bilen men fyller dem inte kanske 10 kg eller så...Provade det förra året och säckarna gick sönder. Trots dubbla.
Köp sopsäckar i kraftigare material, finns på bygghandeln. Jag tar hem gödsel i sådana. Håller absolut för 30-40 kg/säck. Går att använda flera gånger också eftersom de inte går sönder så lätt.Tips på hur jag kan få hem en mängd jord (lös, inte förpackad) utan släpkärra?
Köp sopsäckar i kraftigare material, finns på bygghandeln. Jag tar hem gödsel i sådana. Håller absolut för 30-40 kg/säck. Går att använda flera gånger också eftersom de inte går sönder så lätt.
Typiskt, ingen av dem finns i närheten..Ja, säckar för byggavfall är suveräna för sådant här. Jula, Biltema och Byggmax har till bra pris @sthu
Tips på hur jag kan få hem en mängd jord (lös, inte förpackad) utan släpkärra?
Hmm.. det blir en himla massa säckar. Känns nästan enklare att köpa "färdigförpackad" jord.
Jorden jag ska hämta är mest bajs och torv (från reningsverket).Enklare ja, men det är sällan särskilt mycket jord i köpesjorden. Mest torv och miljöproblem.
Köp några rektangulära murbruksbaljor att frakta jorden i . Det är hållbarare och återanvändningsbart.